„Pytanie na śniadanie” w TVP2 pokazało nowe studio, logo i czołówkę (wideo)
W sobotnim wydaniu „Pytania na śniadanie” w TVP2 zadebiutowały nowe studio i oprawa graficzna programu. - Piękna telewizja musi być pięknie pokazywana i tacy właśnie jesteśmy - stwierdził Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
W nowej scenografii studia „Pytania na Śniadanie” przeważają drewno, cegła i kamień. Przestrzeń urządzona jest w naturalnych kolorach, dominują wszelkie odcienie błękitów i zieleni poszerzone o brązy i złote dodatki. Studio jest ozdobione kilkoma ogrodami wertykalnymi i kwietnym akwarium, które będą sezonowo zmieniać swoje oblicze. Z kolei meble i dodatki to w większości wariacje na temat klasyków designu, często naszego polskiego rzemiosła.
- Otwieramy największą galerię sztuki polskiego designu, gdzie kilkaset tysięcy ludzi w Polsce będzie mogło codziennie oglądać prace artystów malarzy, ale też twórców sztuki użytkowej - komentuje Katarzyna Adamiak-Sroczyńska, dyrektor Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy w Telewizji Polskiej.
Założeniem projektu nowej scenografii „Pytania na śniadanie” było wprowadzenie do studia domowej atmosfery w nowoczesnym wydaniu i z ukłonem wobec natury. Główną inspiracją jest architektura poprzemysłowa - dawne magazyny i fabryki przebudowane w lofty. Udało się też zyskać większą przestrzeń dzięki białym ceglanym ścianom, podniesieniu sufitu oraz dobudowanej antresoli nawiązującej do architektury przemysłowej.
- Chcieliśmy przenieść się do domu, w rodzinną atmosferę, a że sercem domu jest kuchnia, dlatego też rozbudowałam ją i starałam się nadać jej prowansalski charakter – podkreśla autorka scenografii Agata Was.
Jednocześnie wprowadzono nową oprawę „Pytania na śniadanie” - zmieniono czołówkę i logo programu oraz identyfikację wizualną jego stałych części.
Na początku sobotniego wydania „Pytania na śniadanie” o nowej oprawie mówił Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Widzowie kochają „Pytanie na śniadanie” od 16 lat i najlepszym tego dowodem jest to, że tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przybyło mu prawie 60 tysięcy widzów. Nie spoczywamy na laurach. Jest nowa oprawa, nowa wizualizacja, nowe studio. Piękna telewizja musi być pięknie pokazywana i tacy właśnie jesteśmy - stwierdził Kurski.
- Zależy nam na uatrakcyjnieniu i unowocześnieniu przekazu. „PnŚ” podbiło serca widzów, wygrywamy z konkurencją contentem i jakością programu. Teraz nadszedł czas na wyciągnięcie kolejnych asów z rękawa, a właśnie nimi jest nowa oprawa, która wpłynie na jakość, ale także możliwości realizacyjne programu. Z pewnością uatrakcyjni ona audycje i przyciągnie kolejnych widzów. W tym wypadku nie możemy mówić, że „PnŚ” stara się naśladować konkurencję, to my wyznaczamy trendy, za którymi będą podążali inni - dodaje Katarzyna Adamiak-Sroczyńska
Według danych Nielsen Audience Measurement od 1 września do 23 października br. średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wynosiła 441 tys. widzów, wobec 383,8 tys. rok wcześniej.
TVP Info z nowym studiem i oprawą, niebawem zmiany w „Wiadomościach”
W miniony wtorek z nowego studia zaczęły być nadawane programy TVP Info, odświeżono też oprawę antenową stacji. Budowa i wyposażenie studia kosztowały ok. 16 mln zł, zainstalowano w nim m.in. 22-metrową ścianę ekranów LED i 100-calowy ekran dotykowy.
Telewizja Polska kończy też przygotowywanie nowego studia „Wiadomości”. Zakończono już prace budowlano-remontowe, obecnie trwają testy technologii i nowej oprawy graficznej programu (stworzyło ją studio Platige Image). Program w nowej odsłonie ma zadebiutować za około miesiąc.
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” w TVP2 pokazało nowe studio, logo i czołówkę (wideo)