Rada Reklamy uruchamia narzędzie do oceny zgodności reklamy z kodeksem etycznym
Rada Reklamy wprowadza narzędzie Copy Advice, służące do sprawdzenia kreacji reklamowej przed emisją, pod kątem weryfikacji co do zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy.
Copy Advice to narzędzie wykrywające potencjalne nieścisłości czy też ewentualne zagrożenia płynące z przekazu reklamowego, zanim ten dostanie się na rynek. Korzystają z niego reklamodawcy, agencje reklamowe i marketingowe, nadawcy i dostawcy usług medialnych. W niektórych krajach jest to wręcz obowiązkowe.
Copy Advice pomoże w ocenie reklam
Copy Advice na rynku polskim to usługa polegająca na możliwości zgłoszenia do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy informacji nt. treści planowanych działań reklamowych na dowolnym etapie kreacji przed ich emisją, celem ich weryfikacji co do zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Pozwala uzyskać merytoryczną opinię dot. ewentualnych zmian niezbędnych do dostosowania reklamy do obowiązujących lokalnie norm i przepisów etycznych. Rada Reklamy jako pierwsza organizacja w Polsce opracowała i wprowadziła na rynek tę usługę.
- Copy Advice jest rekomendowaną usługą dostępną dla członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, jaki i dla wszystkich uczestników rynku reklamowego w Polsce - mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. - Szczególnie w sytuacjach, kiedy przekaz reklamowy dotyka kwestii wrażliwych, kontrowersyjnych lub może w niezawiniony sposób prowadzić do narażenia na negatywne reakcje czy problemy reputacyjne reklamowaną markę czy firmę - dodaje.
Usługa ma charakter poufny - wszystkie informacje przekazane Radzie Reklamy dot. przekazu reklamowego są traktowane jako ściśle poufne.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy powołał komisję Copy Advice, w której zasiadają: Anna Lubowska, Jacek Kotarbiński, Kamila Rogowska-Śwircz i Jarosław Kończak.
Dołącz do dyskusji: Rada Reklamy uruchamia narzędzie do oceny zgodności reklamy z kodeksem etycznym