Grupa RMF odświeża logotypy Radia GRA
Lokalne stacje z Torunia i Wrocławia nadające pod marką Radio GRA mają zmienione logotypy. - Zmodyfikowane zostały m.in. krój fontów oraz zastosowano żywsze kolory - informuje nas Krzysztof Głowiński, rzecznik Grupy RMF, do której należą rozgłośnie.
Radio GRA to stacja lokalna, która w 1993 r. wystartowała w Toruniu. 20 lat później rozgłośnię sprzedano spółce Multimedia, która jest właścicielem sieci RMF MAXXX. W ten sposób Radio GRA znalazło się w Grupie RMF. Z kolei w listopadzie 2015 r. Radio GRA ruszyło we Wrocławiu, zastępując na częstotliwości 95,1 MHz RMF MAXXX Wrocław. Obie stacje grają w formacie Hot AC.
Kilka dni temu zmieniły swoje logotypy. Zmiany mogli zauważyć słuchacze, którzy śledzą profil stacji na Facebooku. Zaprezentowano tam gadżety rozgłośni z nowym logo.
- W tym roku odświeżamy wszystkie logotypy stacji radiowych i portali należących do Grupy RMF. Obecnie zmieniamy stopniowo znaki stacji Radio GRA z Torunia i Wrocławia, w których zmodyfikowane zostały m.in. krój fontów oraz zastosowano żywsze kolory - przyznaje Krzysztof Głowiński, rzecznik Grupy RMF.
Tak wyglądało stare logo Radia GRA:
Nowe logo ma również RMF Digital - kompleksowa usługa obsługi kampanii internetowych realizowanych przez Grupę RMF, zarówno na własnych stronach, jak i w portalach wydawców zewnętrznych.
Pod koniec marca br. zmienione zostały logotypy stacji: RMF FM i RMF Classic, portalu RMF24.pl, internetowego Radia RMF24 i platformy RMF ON. To pierwsza zmiana po 12 latach. Teraz napis "RMF" niewiele różni się od poprzedniego. Nadal trzy litery w niebieskim kolorze znajdują się na żółtym tle i są lekko pochylone. Ale mają one bardziej kanciasty kształt niż poprzednio, gdy ich rogi były bardziej zaokrąglone.
Świetne wyniki w Toruniu, słabe we Wrocławiu
Z raportu Radio Track Kantar Polska opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od listopada 2021 r. do kwietnia 2022 r. pozycję lidera rynku radiowego w Toruniu zajęło Radio GRA. Stacja zanotowała średni dobowy udział słuchania na poziomie 16,3 proc. (po spadku z 17,2 proc. względem fali listopad 2020-kwiecień 2021).
Z kolei w tym samym okresie Radio GRA Wrocław zanotowało słuchalność na poziomie 1,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Grupa RMF odświeża logotypy Radia GRA