SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę

W lutym br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i TOK FM, a jako jedyne straty zanotowały dwie lokalne rozgłośnie Eski.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były o 20,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 20,6 proc. wyższe. Same wydatki na autopromocję wzrosły o 1,3 proc.

>>> Radio ZET i Trójka ostro w dół. Rekordowy wynik Radia Maryja

Wśród czołowych rozgłośni największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły Jedynka (Polskie Radio) i TOK FM - odpowiednio 85,9 i 65,5 proc. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 42,9 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 31,9 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 28,5 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 17,8 proc.

>>> Sieci radiowe w 2012: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów

Z kolei minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Radio ZET (Eurozet) - 5,1 proc., i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 2,8 proc. Natomiast nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły z reklam Eska Wrocław i Eska Poznań - odpowiednio o 7,2 i 9,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  II.2012 II.2011
RMF FM 107 732 630 zł 83 800 620 zł
Radio ZET 49 075 985 zł 46 685 745 zł
Program III Polskiego Radia 11 760 810 zł 8 913 920 zł
Program I Polskiego Radia 6 138 340 zł 3 302 380 zł
TOK FM 4 062 290 zł 2 453 780 zł
Eska Wrocław 3 828 106 zł 4 126 934 zł
Eska Warszawa 3 680 180 zł 3 579 050 zł
Eska Poznań 2 858 116 zł 3 159 450 zł
Eska Rock 2 778 380 zł 1 943 480 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 2 679 646 zł 2 274 387 zł
monitorowane stacje razem 272 835 204 zł 225 623 091 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 277 125 215 zł 229 859 316 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 4 290 011 zł 4 236 225 zł

Dołącz do dyskusji: Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maco
No to niezła przebitka RMF FM zarobił ponad dwukrotnie więcej niż Radio ZET, które niegdyś zarabiało więcej niż konkurencja z Krakowa. Także Eska idzie w dół we Wrocławiu i Poznaniu. Widać, że coraz bardziej scentralizowany program z Warszawy tym stacją nie służy
0 0
odpowiedź
User
Nana
;)) nom
@asdw kocham RMF FM brzydzę się RMF
Dobre radio to takie któóre nie potrafi przekazać informacji a potrafi je przekazać w sposób rzetelny, muzyka też jest ważna ale nie najważniejsza najlepsza jest ta niecodzienna ta której nie gra żadne Rmf ani kanały grupy Rmf a więcc można potwierdzić tą teze ludzie żyją w ciągłym stresie nie otwartej rzeczywistości.
0 0
odpowiedź