SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę

W lutym br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i TOK FM, a jako jedyne straty zanotowały dwie lokalne rozgłośnie Eski.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były o 20,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 20,6 proc. wyższe. Same wydatki na autopromocję wzrosły o 1,3 proc.

>>> Radio ZET i Trójka ostro w dół. Rekordowy wynik Radia Maryja

Wśród czołowych rozgłośni największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły Jedynka (Polskie Radio) i TOK FM - odpowiednio 85,9 i 65,5 proc. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 42,9 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 31,9 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 28,5 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 17,8 proc.

>>> Sieci radiowe w 2012: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów

Z kolei minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Radio ZET (Eurozet) - 5,1 proc., i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 2,8 proc. Natomiast nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły z reklam Eska Wrocław i Eska Poznań - odpowiednio o 7,2 i 9,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 II.2012II.2011
RMF FM107 732 630 zł83 800 620 zł
Radio ZET49 075 985 zł46 685 745 zł
Program III Polskiego Radia11 760 810 zł8 913 920 zł
Program I Polskiego Radia6 138 340 zł3 302 380 zł
TOK FM4 062 290 zł2 453 780 zł
Eska Wrocław3 828 106 zł4 126 934 zł
Eska Warszawa3 680 180 zł3 579 050 zł
Eska Poznań2 858 116 zł3 159 450 zł
Eska Rock2 778 380 zł1 943 480 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa2 679 646 zł2 274 387 zł
monitorowane stacje razem272 835 204 zł225 623 091 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją277 125 215 zł229 859 316 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja4 290 011 zł4 236 225 zł

Dołącz do dyskusji: Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maco
No to niezła przebitka RMF FM zarobił ponad dwukrotnie więcej niż Radio ZET, które niegdyś zarabiało więcej niż konkurencja z Krakowa. Także Eska idzie w dół we Wrocławiu i Poznaniu. Widać, że coraz bardziej scentralizowany program z Warszawy tym stacją nie służy
odpowiedź
User
Nana
;)) nom
@asdw kocham RMF FM brzydzę się RMF
Dobre radio to takie któóre nie potrafi przekazać informacji a potrafi je przekazać w sposób rzetelny, muzyka też jest ważna ale nie najważniejsza najlepsza jest ta niecodzienna ta której nie gra żadne Rmf ani kanały grupy Rmf a więcc można potwierdzić tą teze ludzie żyją w ciągłym stresie nie otwartej rzeczywistości.
odpowiedź