Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę
W lutym br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i TOK FM, a jako jedyne straty zanotowały dwie lokalne rozgłośnie Eski.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były o 20,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 20,6 proc. wyższe. Same wydatki na autopromocję wzrosły o 1,3 proc.
>>> Radio ZET i Trójka ostro w dół. Rekordowy wynik Radia Maryja
Wśród czołowych rozgłośni największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły Jedynka (Polskie Radio) i TOK FM - odpowiednio 85,9 i 65,5 proc. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 42,9 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 31,9 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 28,5 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 17,8 proc.
>>> Sieci radiowe w 2012: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów
Z kolei minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Radio ZET (Eurozet) - 5,1 proc., i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 2,8 proc. Natomiast nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły z reklam Eska Wrocław i Eska Poznań - odpowiednio o 7,2 i 9,5 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
II.2012 | II.2011 | |
RMF FM | 107 732 630 zł | 83 800 620 zł |
Radio ZET | 49 075 985 zł | 46 685 745 zł |
Program III Polskiego Radia | 11 760 810 zł | 8 913 920 zł |
Program I Polskiego Radia | 6 138 340 zł | 3 302 380 zł |
TOK FM | 4 062 290 zł | 2 453 780 zł |
Eska Wrocław | 3 828 106 zł | 4 126 934 zł |
Eska Warszawa | 3 680 180 zł | 3 579 050 zł |
Eska Poznań | 2 858 116 zł | 3 159 450 zł |
Eska Rock | 2 778 380 zł | 1 943 480 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 2 679 646 zł | 2 274 387 zł |
monitorowane stacje razem | 272 835 204 zł | 225 623 091 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 277 125 215 zł | 229 859 316 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 4 290 011 zł | 4 236 225 zł |
Dołącz do dyskusji: Radio jedną piątą więcej z reklam. Jedynka i TOK FM najbardziej w górę
@asdw kocham RMF FM brzydzę się RMF
Dobre radio to takie któóre nie potrafi przekazać informacji a potrafi je przekazać w sposób rzetelny, muzyka też jest ważna ale nie najważniejsza najlepsza jest ta niecodzienna ta której nie gra żadne Rmf ani kanały grupy Rmf a więcc można potwierdzić tą teze ludzie żyją w ciągłym stresie nie otwartej rzeczywistości.