Radio w internecie: RMF FM liderem, Radio 357 i Nowy Świat mają ponad pięć razy słuchaczy więcej od Trójki
Na rynku słuchalności radia przez internet zdecydowanie na czele pod względem zasięgu jest RMF FM, a kolejne miejsca zajmują Radio 357 i Radio Nowy Świat z wynikami o ok. 10 razy wyższymi od Trójki.
Według wyników nowej fali badania Krajowego Instytutu Mediów, zrealizowanej od grudnia ub.r. do maja, RMF FM przez internet słuchało codziennie średnio 1,4 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej, co daje 437,3 tys. osób. W porównaniu z poprzednią edycją badania, od listopada do kwietnia, liczba codziennych słuchaczy zmalała o 17,4 tys.
Na kolejnych dwóch pozycjach są rozgłośnie tworzone od trzech lat przez byłych dziennikarzy Trójki. Radio Nowy Świat miało 0,6 proc. zasięgu i 198,8 tys. codziennych słuchaczy, a Radio 357 - 0,9 proc. zasięgu i 276,7 tys. codziennych słuchaczy.
Nieco niższe wyniki zanotowały Radio ZET (0,6 proc. zasięgu i 193,5 tys. słuchaczy) oraz Radio Eska (0,6 proc. zasięgu i 182 tys. słuchaczy).
Z rozgłośni Polskiego Radia najpopularniejsza pod tym względem jest Jedynka (0,1 proc. zasięgu i 33,4 tys. słuchaczy), niżej znalazły się m.in. Trójka (0,1 proc. zasięgu i 25,6 tys. słuchaczy) i Polskie Radio 24 (0,1 proc. zasięgu i 19,2 tys. słuchaczy).
Z kolei nadawane wyłącznie internetowo RMF24 osiągnęło 0,1 proc. zasięgu i 29,9 tys. słuchaczy.
2,3 mln Polaków słucha radia przez internet
W nowej edycji badania liczbę Polaków słuchających radia w internecie oszacowano na 2,31 mln. Miesiąc wcześniej było to 2,31 mln, a we wcześniejszych dwóch falach - 2,31 mln.
Udział RMF FM w rynku słuchalności radia przez internet wyniósł 20,2 proc., o 0,2 pkt proc. mniej niż w poprzedniej fali badania. Wynik Radia Nowy Świat zmalał z 9,5 do 9,2 proc., Radia Eska - z 7,7 do 7,2 proc., a Antyradia - z 3,3 do 3 proc.
Natomiast udział Radio 357 poszedł w górę z 13,8 do 14,1 proc., Radia ZET - z 6,6 do 7,3 proc., a Radia VOX FM - z 1,7 do 2,3 proc.
Średni czas słuchania RMF FM w ciągu doby sięgnął 198 minut, wobec 191 minut w fali badania wcześniejszej o miesiąc. Radio 357 osiągnął w tej statystyce wzrost ze 196 do 208 minut, ChilliZet - ze 166 do 181 minut, a Radio VOX FM - ze 195 do 230 minut.
W przypadku Radia Nowy Świat wynik zmalał z 204 do 198 minut. TOK FM –zanotowało spadek ze 148 do 142 minut, a Antyradio - ze 179 do 166 minut.
Badanie Krajowego Instytutu Mediów realizowane jest w sposób ciągły, na w pełni reprezentatywnej próbie. Miesięcznie realizowanych jest 11 900 wywiadów. Każdego dnia (z wyłączeniem dni świątecznych i długich weekendów) przeprowadzane są średnio 420 wywiady telefoniczne.
Badaniem objęte są osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, pozwalająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności treści audio.
Dołącz do dyskusji: Radio w internecie: RMF FM liderem, Radio 357 i Nowy Świat mają ponad pięć razy słuchaczy więcej od Trójki