Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)
Stacje radiowe w okresie od stycznia do maja br. zarobiły na reklamach blisko 19 proc. więcej niż rok temu. Największe wzrosty zanotowały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka, najmniejszą dynamikę przychodów miało Radio ZET.
Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych pięciu miesiącach tego roku wyniosły 2,4 mld zł, czyli 18,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl ( na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Najwięcej zarobiło radio RMF FM, które zwiększyło wpływy z reklam o 26,4 proc., do 726,9 mln zł. Stacja w okresie wakacyjnym organizuje akcję „Koncert za jeden uśmiech” - w jej ramach słuchacze zdecydują, w których miastach latem wystąpią ze swoimi koncertami gwiazdy muzyczne.
Pozycję reklamowego wicelidera zachowało Radio ZET z przychodami w wysokości 439,2 mln zł. Stacja miała jednak najmniejszą spośród czołowych 10 rozgłośni dynamikę wpływów reklamowych - wyniosła ona tylko 2,9 proc. Z rozgłośnią właśnie pożegnała się Monika Olejnik, którą od września zastąpi Konrad Piasecki.
Trzecie miejsce na podium zajmuje Program III Polskiego Radia, który zarobił 149,8 mln zł, czyli 42,3 proc. więcej w skali roku. Kilka dni temu kilkaset osób pod siedzibą stacji pikietowało przeciw wprowadzanym w ostatnim czasie zmianom kadrowym i programowym.
Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - o 67,2 proc., do 33,3 mln zł. Wysoki wzrost miało też radio VOX FM - o 51,4 proc. (do 42,7 mln zł). Ta stacja regularnie zyskuje na popularności wśród słuchaczy - w fali badań słuchalności w okresie od grudnia 2015 do maja br. awansowała na podium w Warszawie. Z udziałem w rynku na poziomie 9,1 proc. wyprzedza w stolicy m.in. RMF FM i Tok FM.
O 33,9 proc. więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiła radiowa Jedynka (84,9 mln zł), a o 25,5 proc. - RMF Classic (29,1 mln zł), o 22,8 proc. - Eska Poznań (27,9 mln zł), a Eska Warszawa zwiększyła wpływy o 9,6 proc. - do 30,2 mln zł. Sieć Eska w obecne wakacje zorganizuje dla swoich słuchaczy akcję „Eska Summer City”, w ramach której reporterzy radia zaprezentują atrakcje w 24 miastach w całej Polsce.
Z kolei w Tok FM marketerzy zainwestowali 42,9 mln zł, czyli 6,4 proc. więcej niż rok temu.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2015 | I-V 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 575 230 355 zł | 726 941 050 zł | 26,4 |
ZET | 426 692 100 zł | 439 205 850 zł | 2,9 |
PR 3 | 105 260 510 zł | 149 752 690 zł | 42,3 |
PR 1 | 63 422 310 zł | 84 947 970 zł | 33,9 |
TOK FM | 40 279 415 zł | 42 871 524 zł | 6,4 |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) | 28 202 810 zł | 42 689 800 zł | 51,4 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 19 906 506 zł | 33 276 050 zł | 67,2 |
ESKA Warszawa | 27 576 940 zł | 30 211 350 zł | 9,6 |
RMF Classic | 23 216 367 zł | 29 128 266 zł | 25,5 |
ESKA Poznań | 22 752 096 zł | 27 947 058 zł | 22,8 |
Razem | 2 057 065 217 zł | 2 442 033 276 zł | 18,7 |
Dołącz do dyskusji: Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)