Radiowa Dwójka popularna wśród zamożnych i wykształconych seniorów
Radiowa Dwójka ma wysoki zasięg wśród słuchaczy z wysokimi dochodami w gospodarstwie domowym, osób z wykształceniem średnim i wyższym oraz w wieku od 60 do 75 lat - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown za III kwartał 2013 roku przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średni dobowy zasięg radiowej Dwójki wśród słuchaczy z miesięcznym dochodem na gospodarstwo domowe przekraczającym 2000 zł wyniósł 0,9 proc. Natomiast wśród osób, których miesięczny dochód na gospodarstwo domowe nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 0,7 proc.
Programu 2 Polskiego Radia chętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym (1,1 proc. wszystkich słuchaczy w tej grupie), niż podstawowym i zasadniczym zawodowym (0,6 proc.).
Radiowa Dwójka jest najpopularniejszą stacją wśród osób w grupie wiekowej od 60 do 75 lat, w której to jej średni dobowy zasięg wynosi 1,4 proc.
Słuchalność Dwójki |
lipiec 2013 : wrzesień 2013 |
|
Miesięczny dochód łączny gospodarstwa |
do 2000 zł |
0,7% |
powyżej 2000 zł |
0,9% |
|
Wykształcenie |
podstawowe oraz zasadnicze zawodowe |
0,6% |
średnie oraz wyższe |
1,1% |
|
Kategoria wieku |
15-24 lata |
0,6% |
25-39 lat |
0,6% |
|
40-59 lat |
0,9% |
|
60-75 lat |
1,4% |
|
Wirtualnemedia.pl |
N=21 037 |
Wszystkie powyższe dane przedstawiają procentowy udział osób wśród badanych z danej kategorii, które wskazały, że słuchały danej stacji radiowej w ciągu doby przynajmniej przez kwadrans.
Przypomnijmy, że średni udział Dwójki w całej populacji w III kwartale br. wyniósł 0,4 proc. (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Radiowa Dwójka popularna wśród zamożnych i wykształconych seniorów
Dla 1%sluchaczy marnuje sie tyle czestotliwosci.
Niech sobie kupuja CD (stac ich na to) a czestotliwosci przekaza Czworce,