Rafał Albin za Anielę Hejnowską dyrektorem marketingu i operacji w Microsoft Polska
Rafał Albin awansował na stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za zarządzanie obszarem marketingu i operacji w polskim oddziale Microsoft, jednocześnie wchodząc do ścisłego kierownictwa firmy. Zastąpił na tym stanowisku Anielę Hejnowską.
Rafał Albin z Microsoftem jest związany od ponad 11 lat. Początkowo był kierownikiem grupy produktowej Windows. Od 2013 roku kierował zespołem nowych technologii (Developer Experience) odpowiedzialnym za wprowadzanie na rynek najnowszych rozwiązań firmy oraz transformację i rozwój współpracy ze środowiskami deweloperskimi i przedsiębiorstwami tworzącymi oprogramowanie w oparciu o technologię Microsoft (ISV). Od 2016 roku był odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań konsumenckich na terenie Polski oraz Rumunii. Jako członek zarządu polskiego oddziału Microsoft należał również do kierownictwa działu consumer and devices sale firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Ostatnio pełnił funkcję enterprise channel management lead w Europie Środkowo-Wschodniej, wspierał proces transformacji cyfrowej klientów Microsoftu w ramach kanału partnerskiego w tym regionie.
Rafał Albin odpowiada za marketing i operacje w Microsoft Polska
- Transformacja firmy Microsoft, ale przede wszystkim naszych klientów i partnerów, już od dawna nie jest kwestią tylko technologii. To zmiana myślenia o ludziach, kulturze pracy i biznesie w jego różnych wymiarach. Technologia jest narzędziem, które tę transformację przyspiesza i czyni bardziej skuteczną. Dlatego tym bardziej cieszę się, że wracam do działu Marketing & Operations w tak ważnym dla całego rynku i Microsoft momencie, w czasach rozwoju inwestycji Polskiej Doliny Cyfrowej, pierwszego w Polsce i regionie CEE centrum przetwarzania danych. Jestem pewny, że właśnie to przedsięwzięcie oraz idące za nim programy zwiększania kompetencji cyfrowych pracowników polskich firm, partnerów Microsoft i studentów, otworzą szereg nowych szans dla polskich przedsiębiorstw. W efekcie pozwolą nam dołożyć kolejną cegiełkę do rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce - mówi Rafał Albin.
Poprzednio dyrektorem marketingu i operacji Microsoftu w Polsce była Aniela Hejnowska, objęła tę funkcję w maju ub.r. W komunikacie Microsoftu nie podano przyczyn zmiany na tym stanowisku ani planów zawodowych Hejnowskiej.
Albin jest związany z branżą IT od 1999 roku. Początkowo prowadził własną firmę dostarczającą i wdrażającą oprogramowanie oraz usługi IT w przedsiębiorstwach z sektora MŚP. W kolejnych latach Rafał Albin był związany z rynkiem dystrybucyjnym będąc odpowiedzialnym za szereg obszarów zarówno na poziomie krajowym jak i regionalnym.
Rafał Albin jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Politechniki Wrocławskiej.
Dołącz do dyskusji: Rafał Albin za Anielę Hejnowską dyrektorem marketingu i operacji w Microsoft Polska