Rama ważniejsza od „Zbawiciela świata” Leonardo da Vinci w przewrotnej reklamie Ikei
Sieć Ikea szybko i z poczuciem humorem wykorzystała reklamowo ostatnią głośną sprzedaż obrazu „Zbawiciel świata” pędzla Leonarda da Vinci. Marka przewrotnie skierowała uwagę odbiorców nie na cenne płótno, ale na otaczającą je ramę.
O obrazie „Zbawiciel świata” autorstwa Leonarda da Vinci zrobiło się głośno kilka dni temu, gdy dzieło zostało sprzedane na aukcji w Nowym Jorku za kwotę przekraczającą 450 mln dol. To najwyższa cena w historii jaką osiągnął jakikolwiek obraz wystawiony na publiczną licytację.
Wrzawę wokół dzieła da Vinci postanowiła wykorzystać reklamowo sieć Ikea publikując w mediach społecznościowych przewrotną grafikę.
Przedstawiono na niej „Zbawiciela świata” otoczonego złotą ramą o nazwie Virserum, którą można znaleźć w ofercie Ikei w cenie niecałych 10 dol. Przed obrazem stoi dwoje ludzi wpatrujących się w dzieło mistrza, a napis poniżej głosi: „Kiedy wydałeś na obraz 450 mln dol., ale nie podoba ci się jego rama”.
Reklama została opracowana przez Ikea Creative Hub – wewnętrzny zespół kreatywny koncernu we współpracy z agencją Acne. W rozmowie z serwisem Adweek Morten Kjaer, szef Ikea Creative Hub wyjaśnił motywy którymi kierował się jego zespół tworzący reklamę.
- W Ikei wierzymy, że każdy powinien mieć szansę na udekorowanie swojego domu bez konieczności wydawania na to oszczędności całego życia - podkreślił Morten Kjaer. – Dlatego oferujemy m.in. ramy, które świetnie zagrają z każdą fotografią czy obrazem, nawet takim pochodzącym z XV wieku.
Z kolei zdaniem Johana Bello, szefa Acne reklama wykorzystująca obraz da Vinci jest dokładnie taka jakiej odbiorcy spodziewają się po marce Ikea – jasny przekaz mówiący językiem mediów społecznościowych z przyjaznym przymrużeniem oka na takie obszary jak choćby wielka sztuka.
Promocja z wykorzystaniem rozgłosu wokół słynnego obrazu to nie pierwsza celna odpowiedź reklamowa Ikei na bieżące wydarzenia. Np. w kwietniu br. marka w równie celny sposób zareagowała na wprowadzenie przez francuski dom mody Balenciaga torebek Arena łudząco podobnych to toreb zakupowych dostępnych w Ikei.
Dołącz do dyskusji: Rama ważniejsza od „Zbawiciela świata” Leonardo da Vinci w przewrotnej reklamie Ikei