Dominacja TVP ABC wśród kanałów dziecięcych w lutym
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w lutym br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lutym 2017 roku awansował Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lutego 2016 roku jednak zmniejszył się o 3,67 proc. i wyniósł 9,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 8,73 proc. i wyniósł 9,30 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był piąty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł najbardziej wśród wszystkich stacji dziecięcych - o 49,65 proc. do 8,47 proc.
Czwarte miejsce zajął Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 26,23 proc. do 7,17 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 4,03 proc. do 6,45 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,35 proc. udziału; do góry o 4,57 proc.), Cartoon Network (4,11 proc. udziału; - 20,50 proc.) i Disney Junior (3,67 proc. udziału; - 1,61 proc.).
Warto dodać, że w top 30 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Z kolei największy spadek odnotował Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 41,43 proc. do 1,23 proc. udziału.
Top 40 wszystkich kanałów w grupie wiekowej 4-12
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w lutym 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,23 proc. Zwiększył się on o 39,77 proc.
Drugi był Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie poszedł w dół o 1,30 proc. do 0,76 proc.
Podium, z wynikiem na poziomie 0,45 proc., ex aequo uzupełniają dwa kanały: Disney Junior (jego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 25 proc.) i Nick Jr (strata o 8,51 proc.), który awansował z miejsca szóstego.
Najwięcej w tym ujęciu zyskał Nickelodeon HD - było to 50 proc. do 0,30 proc. Liderem spadków był tutaj z kolei teleTOON+ (w dół o 44,44 proc. do 0,05 proc.).
Kanały dziecięce 4+
Dołącz do dyskusji: Dominacja TVP ABC wśród kanałów dziecięcych w lutym