Ranking Polskich Influencerów 2018: Lewandowscy najpopularniejszymi osobami publicznymi, Littlemooonster96 króluje na Instagramie, Maffashion w blogosferze
See Bloggers i Influ Tool ogłosiły pierwszą edycję Rankingu Polskich Influencerów, który obejmuje najbardziej wpływowe osoby na Instagramie, YouTube i prowadzące blogi. Na czele znaleźli się Angelika Mucha (Littlemooonster96), Karol Wiśniewski (Friz) i Julia Kuczyńska (Maffashion). Osobną grupę stanowią osoby publiczne, znane ze swojej działalności poza internetowej. W tej kategorii zwycięża małżeństwo Anny i Roberta Lewandowskich.
Ranking Polskich Influencerów 2018 przygotowali twórcy branżowej konferencji See Bloggers, Anna i Jakub Zającowie, we współpracy z platformą Influ Tool.
- Chcemy być miejscem, które edukuje, ale też integruje środowiska influencerów i biznesu. Ważne, byśmy się dzieli doświadczeniem, wiedzą i wzajemnie inspirowali do działania. W tym celu właśnie powstał Ranking Polskich Influencerów, który jest rzetelnie opracowanym dokumentem przedstawiającym i wartościującym ich działania - deklarują Anna i Jakub Zającowie.
Przy układaniu wyników rankingi pod uwagę były brane następujące czynniki: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubień, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym wpisem a dla blogerów dodatkowo ilość odwiedzin bloga liczony według dedykowanego algorytmu InfluScore. Dodatkowo można było otrzymać punkty za konsekwencję mierzoną stażem twórcy w konkretnych kanałach.
Ranking Top 100 podano za okres kwiecień 2018 - kwiecień 2019.
Maffashion i Jessica Mercedes nie mają sobie równych w blogosferze
Zestawienie najpopularniejszych twórców z blogosfery otwierają Maffashion, za nią znalazły się Jessica Mercedes i Kwestia Smaku. Tuż za podium jest blog Pauli Jagodzińskiej, Marty Dymek (Jadłonomii) oraz Kasi Tusk (Make Life Easier). Dziesiątkę uzupełniają Moje Wypieki, Macademian Girl, Szczesliva i Blog Ojciec.
Tę część rankingu przygotowano według wskaźnika InfluScore, dodatkowo pokazano sumaryczną liczba fanów we wszystkich social mediach oraz średnia liczba interakcji per post.
Lewandowscy na czele najbardziej wpływowych osób publicznych
W tym roku po raz pierwszy wprowadzona została kategoria Osoby Publiczne. - W sieci coraz mocniej swoją działalność zaznaczają postaci ze świata offline’u, które coraz mocniej przenikają do świata Internetu. Skutkuje to zainteresowaniem liczonym w milionach obserwujących. Właśnie dlatego postanowiliśmy uwzględnić to w tegorocznym rankingu - mówią Hubert Wydrych i Łukasz Zdrodowski z Influ Tool.
Pierwsze dwa miejsca zajmują Anna i Robert Lewandowscy, trzecia pozycja to Ewa Chodakowska, czwarta – Wojciech Szczęsny, a ósma – Łukasz Podolski. Dziesiątkę uzupełniają Joanna Krupa, Honorata Skarbek, Magda Gessler, Adam Zdrójkowski i Sylwia Przybysz.
Najbardziej wpływową instagramerką jest Angelika Mucha (Littlemooonster96). Wyprzedziła Olę Nowak, Joannę Kuchę, Veronicę Bielik i twórców Suchara Codziennego.
Obok wskaźnika InfluScore zestawienie w tej części bazowało na liczbie fanów na koncie i interakcji per post.
Setkę topowych youtuberów otwiera Friz, a podium uzupełniają Stuu Burton i Sylwia Lipka. Do pierwszej dziesiątki trafili również Blowek, JDabrowsky, Multi, izak LIVE, Krzysztof Gonciarz, Magda Bereda i Rezi.
Ranking w tej części definiuje InfluScore, dodatkowo wskazane zostały liczby wszystkich fanów w mediach społecznościowych oraz interakcji per post (uśredniona).
Dołącz do dyskusji: Ranking Polskich Influencerów 2018: Lewandowscy najpopularniejszymi osobami publicznymi, Littlemooonster96 króluje na Instagramie, Maffashion w blogosferze