Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych
Telewizja Polska rozpoczyna kolejny etap reformy organizacyjnej spółki, która zakłada zmiany w biurze marketingu i promocji TVP: dział ten zostanie podzielony między biuro programowe i biuro spraw korporacyjnych - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Pod koniec ub.r. Telewizja Polska rozpoczęła wdrażanie reformy organizacyjnej spółki, obejmującej piony programowania, kreacji i produkcji - w grudniu rada nadzorcza TVP zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy, a od wiosny br. zlikwidowano stanowiska dyrektorów TVP1, TVP2 i TVP3, ponieważ za ramówki anten głównych i kanałów tematycznych odpowiada biuro programowe. Dyrektorem biura programowego została Agnieszka Dejneka, a nie typowany na to stanowisko Mateusz Matyszkowicz, dotychczasowy szef Jedynki.
Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska przygotowuje się do kolejnego etapu reformy organizacyjnej, która zakłada poważne zmiany w biurze marketingu i promocji. Kompetencje tej struktury mają zostać podzielone między biuro programowe (zarządzane przez Agnieszkę Dejnekę) oraz biuro spraw korporacyjnych (kieruje nim Stanisław Bortkiewicz). Oznacza to, że zarząd TVP nie powoła dyrektora marketingu i promocji - to stanowisko pozostaje nieobsadzone.
Z naszych informacji wynika, że nadawca publiczny nie planuje zwolnień osób pracujących w biurze marketingu i promocji. Pracownicy zostaną przydzieleni do nowych struktur, ale ich obowiązki się nie zmienią. W Telewizji Polskiej pozostają także dotychczasowi zastępcy dyrektora marketingu, tj. Iwona Bocian-Zaciewska i Andrzej Garapich, który od kwietnia 2016 roku zajmował funkcję zastępcy dyrektora ds. marketingu biznesowego i projektów misyjnych.
Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiany w biurze marketingu i promocji TVP są już zatwierdzone, ale wprowadzone zostaną w maju br.
Szczegóły reformy organizacyjnej Telewizji Polskiej
Wprowadzana reforma obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy nadawca publiczny. Zmiany w zarządzaniu mają służyć poprawie oferty programowej, a tym samym zapewnieniu większej atrakcyjności i większego dopasowania do potrzeb i oczekiwań widzów.
Nowe biuro programowe odpowiedzialne będzie także za wskazanie zapotrzebowania na audycje w poszczególnych pasmach, antenach i gatunkach oraz za uruchomienie zleceń produkcyjnych oraz zakupowych (licencji), co ma poprawić procesy planowania i racjonalizacji produkcji w całej firmie.
W strukturze zostanie utworzone również biuro negocjacji i nadzoru produkcji. Jego głównym zadaniem będzie standaryzacja poszczególnych, powtarzalnych elementów produkcji telewizyjnej, co umożliwi zoptymalizowanie kosztów jakie ponosi TVP w tym obszarze. Będzie także odpowiadało za analizę, nadzór i negocjacje w zakresie produkcji. Biuro wyodrębniane jest z działu negocjacji produkcji zewnętrznych, dotychczas funkcjonującego w strukturze biura zakupów i zamówień publicznych.
TVP chce także wprowadzić specjalizację gatunkową, co wiąże się z utworzeniem struktur kreujących i produkujących kontent programowy w obrębie poszczególnych gatunków telewizyjnych. Wzmacniania obszaru kreacji odbędzie się poprzez tworzenie kolejnych agencji tj. Agencji Publicystyki, Dokumentu i Audycji Społecznych oraz Agencji Kreacji Rozrywki, Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy (istnieją już Agencja Kreacji Filmu i Seriali, Agencja Kreacji Teatru Telewizji Polskiej).
Zadaniami Agencji Kreacji jest prowadzenie prac koncepcyjnych i literackich związanych z przygotowaniem i rozwojem ofert programowych oraz produkcja określonych audycji lub ich cykli zgodnie z założeniami zdefiniowanymi przez jednostki programowe. Nową kompetencją Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy będzie produkcja spotów reklamowych na zlecenie podmiotów zewnętrznych.
Zmieni się również charakter Agencji Produkcji Telewizyjnej, która zostanie przekształcona w Ośrodek Usług Produkcyjnych. Będzie on świadczyć usługi o charakterze realizacyjno-technicznym producentom audycji telewizyjnych i kontrahentom zewnętrznym, wykorzystując zasoby własne spółki.
Do biura handlu zostaną dodane kompetencje w zakresie inicjowania i kierowania do formatowania przez właściwe Agencje Kreacji „ważnych z punktu widzenia przychodowości audycji telewizyjnych”. Ponadto BH będzie odpowiedzialne za poszukiwanie, analizę potencjału przychodowego oraz wykorzystywanie nowych kierunków i obszarów dochodowej eksploatacji zasobów programowych (w tym formatów) dostępnych na rynku oraz posiadanych przez spółkę.
Biuro kontrolingu i restrukturyzacji obejmie obsługą ekonomiczną biuro programowe w zakresie sporządzania planów ekonomiczno-finansowych, w tym rocznych planów kosztów i wydatków oraz prowadzenia rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi spółki i podmiotami zewnętrznymi, a także bieżącego prowadzenia analiz i statystyki ekonomicznej.
Dołącz do dyskusji: Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych