Reklama Cadbury z pocałunkiem mężczyzn, widzowie oburzeni (wideo)
W Wielkiej Brytanii oburzenie wywołała reklama czekolady Cadbury (Mondelēz). W jednej ze scen widać dwóch mężczyzn, którzy dzielą się jajkiem, całując się.
Kontrowersja dotyczy spotu czekoladowych jajek Creme Egg. W reklamie przygotowanej z okazji 50. urodzin marki różne osoby pokazują, jak cieszą się z konsumowania Creme Egg. W kolejnych ujęciach w rytm radosnej muzyki bohaterki i bohaterowie pokazują, na jak wiele sposób można jeść reklamowaną słodkość.
W ostatnim ujęciu para mężczyzn radośnie przekazuje sobie Creme Egg z ust do ust.
Spory kadr w reklamie Creme Egg
Część widzów uznała ten fragment spotu za niedopuszczalny. Odbiorcy argumentowali, że scenka pokazuje, jakby ta para mężczyzn się całowała - a tego typu obrazy nie powinny ich zdaniem znaleźć się w spocie produktu, który mogą obejrzeć także dzieci. Petycję online podpisało ponad 25 tys. internautów.
Dear @CadburyUK,
— The Rt. Hon. Stephen Brown Esq. (Bart) (@Stephen90182822) January 10, 2021
Just to let you know that your Creme Egg advert featuring gay men is wholly inappropriate. I do not believe that you would do this with a heterosexual couple, but it seems homosexuality has to be promoted far more explicitly.
Go woke, go broke.
An ex-customer.
Niektórzy brytyjscy widzowie byli na tyle oburzeni, że postanowili złożyć petycję z żądaniem zaprzestania pokazywania w mediach reklamy. Zdaniem autorów protestu, reklama promuje wśród dzieci zachowania seksualne. - Tego typu kadr w reklamie to coś niedopuszczalnego, naszym zdaniem można to odbierać jedynie jako promocję seksu wśród najmłodszych widzów - argumentują.
Marka odniosła się do krytyki na Twitterze. - Zawsze byliśmy postępową marką, która szerzyła komunikaty o integracji, czy to przez [nasze] produkty, czy kampanie. "Prawie pocałunek" pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle jak każdej innej - argumentuje Cadbury.
Niektórzy stanęli także w obronie reklamy. Dziennikarz Scott Bryan napisał: - Do wszystkich "urażonych": zdajecie sobie sprawę, że widzieliśmy hetero pary w telewizji tysiące razy i już na to nie narzekamy. Zastanawiam się, dlaczego [w tym przypadku] narzekacie?
Kampania przygotowana przez agencję Elvis skierowana jest do osób w wieku 16-34 lata. Emisja spotu ruszyła 4 stycznia i towarzyszy jej szeroka promocja Mondelez UK, na TikToku (gdzie koncern właśnie założył konto).
Dołącz do dyskusji: Reklama Cadbury z pocałunkiem mężczyzn, widzowie oburzeni (wideo)