SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Historia młodego geja i jego coming out w nowej reklamie Oreo "The Note"

Marka ciastek Oreo (Mondelez) rozpoczęła kampanię, w ramach której emituje spot "The Note". Opowiada w nim historię młodego chłopaka, który decyduje się na coming out i ujawnienie rodzicom, że jest gejem.

Autorką spotu jest Alice Wu. "The Note" to krótki film o coming oucie. Jego bohaterem jest młody chłopak, który podejmuje próby ujawnienia swoim rodzicom, że jest gejem.

 

Spot jest efektem wieloletniej współpracy między marką Oreo a organizacją PFLAG National zrzeszającą homoseksualistów. Stanowi punkt wyjścia dla nowej kampanii #LifelongAlly, w ramach której Oreo przekaże na rzecz organizacji 500 tys. dolarów.

Starsza menedżerka marki Oreo, Olympia Portale, mówi, że marka nie chciała pokazywać kolejnej historii o coming-outach, ale współpracowała z PFLAG, agencją reklamową 360i i Alice Wu, aby znaleźć sposób na poprowadzenie dyskusji na temat coming outu w pozytywnym, nowym kierunku.

Spot ma dowodzić, że coming out nie jest tylko jednorazowym doświadczeniem, a procesem, który często trwa bardzo długo. Dlatego tak ważna jest akceptacja i wsparcie ze strony rodziny.

Marka Oreo nie pierwszy raz porusza kwestię osób LGBT+. W 2012 roku marka zamieściła na Facebooku post zawierający ciasteczko ułożone wysoko z tęczowym lukrem wraz z komentarzem: „Dumnie wspieraj miłość!” Post był powszechnie celebrowany, ale również wywołał ostrą krytykę, ponieważ pojawił się w ówczesnej debacie o małżeństwach homoseksualnych.

Dziesięć lat później prawa LGBTQ+ ponownie znalazły się w centrum wojen kulturowych, ponieważ Teksas uchwalił kontrowersyjną ustawę antytrans., a Floryda uchwaliła ustawę „Don't Say Gay”. Krajobraz dla marek w tym środowisku stał się tylko bardziej obciążony, o czym Disney przekonał się podczas ataków ery Bidena na „obudzone korporacje”, które zajmują publiczne stanowiska w różnych kwestiach. Po początkowym wywołaniu sprzeciwu ze strony fanów LGBTQ+ i sojuszników za milczenie w sprawie nowego prawa Florydy, Disney jest teraz stałym celem Fox News i prawicowych polityków za sprzeciw wobec ustawy.
 

 

Dołącz do dyskusji: Historia młodego geja i jego coming out w nowej reklamie Oreo "The Note"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aron
LGBT to powód dla którego każdy przyzwoity człowiek powinien rozważyć stanięcie po stronie ruskich w ewentualnej wojnie
odpowiedź
User
Aron
LGBT to powód, żeby poprzec Rosję w przypadku ewentualnej wojny.
odpowiedź
User
Aron
Co za ce**or usuwa komentarze nieprzychylne ideologii LGBT!?
odpowiedź