SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa o jedną piątą w górę. Polskie Radio, Eska i RMF z największymi wzrostami (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 21,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze wyższe wzrosty wpływów osiągnęły Jedynka, Trójka, Eska Warszawa i RMF FM, a w czołówce spadek zanotowało tylko VOX FM.

Cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji i rabatów) od stycznia do czerwca br. wyniosły 2,1 mld zł, o 368,5 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 21,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktyczna wartość reklamy radiowej mogła zwiększyć się nie aż tak mocno. W I kwartale br. o ile cennikowe wydatki liczone przez Kantar Media wzrosły w skali roku o 17,9 proc. (zobacz szczegóły), o tyle faktyczne nakłady, według szacunków Starlinka, zwiększyły się o 5,7 proc., do 134,5 mln zł (więcej na ten temat). Z kolei ZenithOptimedia prognozuje, w całym 2014 roku wartość tego rynku będzie o 1,3 proc. wyższa (przeczytaj więcej).

>>> RMF FM liderem słuchalności w I półroczu - największy udział i zasięg (top stacji)

W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe zajmującego pierwszą pozycję RMF FM (Grupa RMF) wyniosły 622,1 mln zł, o 130 mln zł więcej niż przed rokiem (to wzrost o 26,4 proc.), natomiast wpływy Radia ZET zwiększyły się o 45,1 mln zł (12,5 proc. w górę), do 413,3 mln zł. Przychody obu rozgłośni nieznacznie przekroczyły miliard zł i stanowiły 49,2 proc. wpływów wszystkich stacji, o 0,3 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 32,8 mln zł więcej niż przed rokiem (to 42,2 proc. w górę), a Jedynka - o 25,5 mln zł (czyli aż o 68,6 proc.). Natomiast przychody Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) zwiększyły się o 7,3 mln zł, czyli o 30,5 proc.

Znacząco wzrosły również cennikowe wpływy reklamowe TOK FM - o 6,2 mln zł (to 18,6 proc. w górę), oraz Złotych Przebojów Pogody Warszawa (obie stacje należą do Grupy Radiowej Agory) - o 3,4 mln zł (15,1 proc. w górę). Mniejsze wzrosty osiągnęły dwie rozgłośnie regionalne sieci Eska (Grupa Radiowa Time): wrocławska o 1,8 mln zł (7,1 proc. w górę), a poznańska o 854 tys. zł (3,3 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce spadek zanotowało jedynie VOX FM (Grupa Radiowa Time), które cennikowo zarobiło z reklam o 3,6 mln zł mniej (12,1 proc. w dół) niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

>>> VOX FM, Trójka i Jedynka z najdłuższym czasem słuchania w I półroczu

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2014

RMF FM

492 075 800 zł

622 123 795 zł

Radio ZET

368 222 928 zł

413 340 300 zł

Program III Polskiego Radia

77 704 310 zł

110 471 900 zł

Program I Polskiego Radia

37 208 090 zł

62 727 470 zł

TOK FM

33 052 280 zł

39 211 380 zł

Eska Warszawa

23 775 490 zł

31 038 840 zł

Eska Wrocław

25 317 624 zł

27 125 522 zł

Eska Poznań

26 185 982 zł

27 039 840 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

22 860 285 zł

26 303 519 zł

VOX FM

29 694 040 zł

26 084 720 zł

monitorowane stacje razem

1 735 725 483 zł

2 104 205 332 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną piątą w górę. Polskie Radio, Eska i RMF z największymi wzrostami (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a kysz
A gdzie wyniki wspaniałej Eska Łódź? Nie ma pewnie czym się chwalić :-) i oby tak dalej, a kysz pani dyrektor...
odpowiedź
User
Pingle
buahahha :-D
Bzdury totalne - cała sieć zpreska (lokalnie - bez domów mediowych) ma przychody w granicach 25-30 mln...ale rocznie :-D
odpowiedź