Reklama radiowa: Vox FM i Tok FM z największymi wzrostami, dominują RMF FM i Radio ZET
Przychody reklamowe kilku stacji radiowych wzrosły w trzech kwartałach br. więcej niż cały rynek reklamy radiowej. Największą dynamikę zanotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET, a zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM.
Rozgłośnie radiowe przez dziewięć miesięcy br. zarobiły na emisji reklam blisko 3,9 mld zł (cennikowo, wg Kantar Media). To 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Dynamika ta było czterokrotnie wyższa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych wynoszący ponad 6 proc.
Niezmiennym liderem wpływów z reklam jest RMF FM, którego przychody wyniosły w omawianym okresie 1,07 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jednak największe wzrosty przychodów reklamowych odnotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET. Vox zwiększył je o 48,7 proc. (do 56,4 mln zł), Tok FM - o 38,9 proc. (do 78,5 mln zł), a Radio ZET - o 28,4 proc. (do 795,9 mln zł).
W Złotych Przebojach Warszawa reklamodawcy wydali 23,8 proc. więcej niż rok temu - 47,4 mln zł, a wydatki w radiowej Trójce zwiększyli o 20,9 proc. do 190,1 mln zł. Program I Polskiego Radia zarobił na emisji spotów 110,7 mln zł (wzrost o 18,8 proc.), zaś Eska Warszawa - 51,6 mln zł (wzrost o 16,1 proc.).
W zestawieniu stacji, które w trzech kwartałach br. zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się jeszcze Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, nieobecne w tej czołówce rok wcześniej.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2014 |
I-IX 2015 |
zmiana proc. |
RMF FM |
917 012 685 zł |
1 066 908 625 zł |
16,3 |
Radio Zet |
619 795 150 zł |
795 887 795 zł |
28,4 |
Program III Polskiego Radia |
157 248 170 zł |
190 055 430 zł |
20,9 |
Program I Polskiego Radia |
93 139 520 zł |
110 677 920 zł |
18,8 |
Tok FM |
56 519 620 zł |
78 533 519 zł |
38,9 |
Vox FM (do 01.12.2013 Eska Rock) |
37 946 120 zł |
56 438 700 zł |
48,7 |
Eska Warszawa |
44 480 280 zł |
51 626 880 zł |
16,1 |
Złote Przeboje Poznań |
b.d. |
47 709 560 zł |
b.d |
Złote Przeboje Warszawa |
38 318 529 zł |
47 436 339 zł |
23,8 |
RMF Classic |
b.d. |
45 047 229 zł |
b.d |
razem |
3 120 438 232 zł |
3 899 733 490 zł |
25 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Vox FM i Tok FM z największymi wzrostami, dominują RMF FM i Radio ZET