Reklama telewizyjna 8 proc. w dół. Kto stracił najwięcej? (TOP 10)
W październiku polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największe spadki tych przychodów zanotowały TVP 1, AXN, MTV i Viva Polska, a ogólnie najwięcej straciła TV Puls.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły w skali roku o 7,6 proc. - bez autopromocji, a o 7,4 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się za to o 20,8 proc.
Wśród czołowych kanałów minimalnie więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam jedynie liderujące w zestawieniu TVN - o 0,6 proc., i Polsat - o 2,4 proc. Nieznacznie mniejsze przychody osiągnęły TV 4 - o 3,6 proc., i TVN 24 - o 6,8 proc.
Z kolei wpływy reklamowe TVP 2 spadły w skali roku o 10,4 proc., a TVP 1 - o 19,8 proc. MTV Polska zanotowała spadek o równe 20 proc., a Viva Polska - o 21,3 proc. Natomiast TV Puls zarobiła z reklam jedynie jedną czwartą tego co rok wcześniej i wypadła z czołowej dziesiątki.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
X.2011 | X.2010 | |
TVN | 415 379 334 zł | 412 755 283 zł |
Polsat | 358 949 266 zł | 350 454 636 zł |
TVP 1 | 227 173 284 zł | 283 051 237 zł |
TVP 2 | 169 941 866 zł | 189 541 316 zł |
Viva Polska | 53 291 730 zł | 67 703 675 zł |
TVN 24 | 37 533 522 zł | 40 249 864 zł |
AXN | 32 536 716 zł | 42 517 395 zł |
TV 4 | 31 038 835 zł | 32 204 856 zł |
Disney Chanel | 29 039 190 zł | - |
MTV Polska | 27 508 635 zł | 34 385 495 zł |
monitorowane stacje razem | 1 657 269 267 zł | 1 793 761 685 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 676 534 215 zł | 1 809 704 936 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 19 264 948 zł | 15 943 251 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna 8 proc. w dół. Kto stracił najwięcej? (TOP 10)