Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)
Polskie magazyny w październiku zarobiły cennikowo z reklam o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Twojego Stylu” i „Pani” wzrosły w skali roku o ponad 50 proc. Natomiast sporo mniejsze wpływy zanotowały „Polityka” i „Newsweek Polska”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż rok wcześniej o 10,5 proc. bez autopromocji, natomiast o 11 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 18,4 proc.
>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” ostro w dół
Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły „Twój Styl” - 71,3 proc., i „Pani” - 57,4 proc. (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer). Większą niż średnia dla całego segmentu dynamikę tych przychodów zanotowały też „Gala” (G+J Polska) - 23,9 proc., „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 19,8 proc., oraz „Wprost” (AWR Wprost) - 18 proc. Z kolei „Party” zarobiło z reklam 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Viva!” - 7,2 proc. więcej (oba tytuły wydaje Edipresse Polska).
>>> „Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zmniejszyły się w skali roku aż o 39,2 proc. W przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ten spadek wyniósł 15,7 proc., a w przypadku „Claudii” (G+J Polska) - 9,2 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
X.2011 | X.2010 | |
Newsweek Polska | 13 994 289 zł | 16 591 777 zł |
Twój Styl | 12 775 865 zł | 7 458 352 zł |
Wprost | 12 578 600 zł | 10 662 695 zł |
Tele Tydzień | 9 807 965 zł | 8 186 504 zł |
Viva! | 8 002 531 zł | 7 461 808 zł |
Polityka | 6 678 950 zł | 10 987 300 zł |
Gala | 6 189 307 zł | 4 995 271 zł |
Party | 5 509 359 zł | 5 042 955 zł |
Claudia | 5 190 157 zł | 5 718 028 zł |
Pani | 4 872 062 zł | 3 094 913 zł |
monitorowane tytuły razem | 268 358 074 zł | 242 907 392 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 289 118 348 zł | 260 444 688 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 20 760 274 zł | 17 537 296 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)