SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)

Polskie magazyny w październiku zarobiły cennikowo z reklam o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Twojego Stylu” i „Pani” wzrosły w skali roku o ponad 50 proc. Natomiast sporo mniejsze wpływy zanotowały „Polityka” i „Newsweek Polska”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż rok wcześniej o 10,5 proc. bez autopromocji, natomiast o 11 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 18,4 proc.

>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” ostro w dół

Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły „Twój Styl” - 71,3 proc., i „Pani” - 57,4 proc. (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer). Większą niż średnia dla całego segmentu dynamikę tych przychodów zanotowały też „Gala” (G+J Polska) - 23,9 proc., „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 19,8 proc., oraz „Wprost” (AWR Wprost) - 18 proc. Z kolei „Party” zarobiło z reklam 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Viva!” - 7,2 proc. więcej (oba tytuły wydaje Edipresse Polska).

>>> „Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zmniejszyły się w skali roku aż o 39,2 proc. W przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ten spadek wyniósł 15,7 proc., a w przypadku „Claudii” (G+J Polska) - 9,2 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 X.2011X.2010
Newsweek Polska13 994 289 zł16 591 777 zł
Twój Styl12 775 865 zł7 458 352 zł
Wprost12 578 600 zł10 662 695 zł
Tele Tydzień9 807 965 zł8 186 504 zł
Viva!8 002 531 zł7 461 808 zł
Polityka6 678 950 zł10 987 300 zł
Gala6 189 307 zł4 995 271 zł
Party5 509 359 zł5 042 955 zł
Claudia5 190 157 zł5 718 028 zł
Pani4 872 062 zł3 094 913 zł
monitorowane tytuły razem268 358 074 zł242 907 392 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją289 118 348 zł260 444 688 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja20 760 274 zł17 537 296 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach 10 proc. w górę. „Newsweek” i „Polityka” ostro w dół (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
Polityka ładnie zjechała aczkolwiek wyniki i tak imponujące;]
odpowiedź