Reklamodawcy chcą zmiany zasad gry na rynku zakupu mediów
Polska Organizacja Reklamodawców chce rozmawiać z biurami reklamy największych graczy na rynku o zmianach w ich politykach dotyczących reklamy cyfrowej – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. POR oczekuje m.in. dyskusji o większej transparentności w mierzeniu efektywności zlecanych kampanii.
Jak wynika z listu, do którego treści dotarł portal Wirtualnemedia.pl, reklamodawcy chcą rozmawiać z grupami medialnymi o wspólnym wypracowaniu standardów, które zapewnią harmonijny rozwój reklamy cyfrowej w Polsce.
List zawiera sześć postulatów – mają służyć większej transparentności i odpowiedzialności za bezpieczną przestrzeń dla rozwoju branży reklamy internetowej.
POR chce rozmawiać z mediami o rewizji zasad brand safety w środowisku reklamowym i wypracowaniu wspólnego standardu pomiaru efektywności kampanii reklamowych, „które zapewnią transparentność i dokładny pomiar wyników kupowanych kampanii.
Zobacz: Menedżerowie marketingu z optymizmem o przyszłości branży
Reklamodawcy chcą zmian
Reklamodawcy chcieliby też utworzyć z wydawcami jedną platformę wymiany wiedzy i doświadczeń między wydawcami a reklamodawcami, co ma pozwolić obu stronom na podnoszenie swoich kompetencji.
Inny postulat dotyczy dbałości o jakość i przejrzystość oferowanego przez wydawców inventory reklamowego, szczególnie uwzględniające wskaźniki clutter czy visibility - wynika z listu, którego treść poznał portal Wirtualnemedia.pl.
Osobny punkt dotyczy ochrony małoletnich w środowisku cyfrowym – w tym cel POR chce wdrożenia wspólnych zasad, wedle których kreowane byłyby bezpieczne i odpowiedzialne dla dzieci i młodzieży praktyki reklamowe.
Polska Organizacja Reklamodawców podkreśla otwartość na rozmowę i debatę z wydawcami w celu wypracowania jak najbardziej korzystnych dla wszystkich rozwiązań.
Polska Organizacja Reklamodawców zrzesza zrzesza marki prowadzące działalność na polskim rynku, reprezentuje właścicieli największych brandów oraz dba o rozwój branży w celu podniesienia efektywności działań reklamowych. Działa od września ubiegłego roku.
Prezeską POR jest Anna Dzięrzedzka (PepsiCo), obok w niej w zarządzie zasiadają Aleksandra Gawlas (Henkel), Barbara Pijanowska (Credit Agricole), Katarzyna Skrzeczyńska (H&M) oraz Dariusz Maciołek (BNP Paribas). Dyrektorką zarządzającą organizacji jest Elżbieta Gorajewska.
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy chcą zmiany zasad gry na rynku zakupu mediów