Reklamy tygodnia: Audi, Empik, IKEA, Samsung (wideo)
Na liście najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się po dwie akcje polskie i zagraniczne. Są to działania reklamowe promujące markę Audi i sieć sklepów Empik w Polsce oraz zagraniczne kampanie firm IKEA i Samsung.
Empik - „Najważniejsze znajdziesz w środku”
Agencja: Grey Group Poland
Reklamy są fajne, bo w pewnym sensie emocjonalne. Pokazują niby zwykłych ludzi, i choć podkreślono w nich, wprost, że najważniejsze jest to, co ma człowiek w środku, to ta kampania podpowiada też, że nie można oceniać innych po pozorach, na podstawie tego co robią. Że trzeba zwracać uwagę na wiele istotniejszych rzeczy.
Sieć salonów Empik rozpoczęła bożonarodzeniową, wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Najważniejsze znajdziesz w środku”.
Na potrzeby kampanii powstał 45-sek. spot reklamowy. Jego bohaterami są m.in. student, baristka, szef firmy i kierowca taksówki. Najpierw pokazano ich w codziennych, zawodowych sytuacjach.
Potem lektor zaczyna mówić: „To tylko pierwsze wrażenie. Żeby kogoś naprawdę poznać, trzeba zajrzeć do środka. Zobaczyć, co go zajmuje. W czym jest mistrzem. Z czego się śmieje, a przy czym wzrusza. Zobaczyć, co w drugiej osobie jest wyjątkowe, by potraktować ją wyjątkowo”. I dopowiada na koniec filmu: „Empik. Najważniejsze znajdziesz w środku”.
Kampania reklamowa jest realizowana w telewizji (m.in. kanały TVN, Polsatu i TVP), radiu (stacje Grupy Radiowej Agory, RMF FM, RMF Classic, Trójka, Radio ZET, Chilli ZET), kinach (Multikino, Cinema City, Helios), internecie (YouTube i Facebook), prasie oraz poprzez materiały BTL (kilka katalogów tematycznych w salonach Empik i jako inserty do gazet, plakaty, banery w witrynach). W telewizji akcja będzie podzielona na dwie odsłony: wizerunkową od 9 listopada do 18 grudnia oraz produktową od 16 listopada do 23 grudnia
Za kreację kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland, spot nakręcił Kuba Kijowski, wyreżyserował Bartosz Dombrowski, a produkcją zajął się dom produkcyjny Tyrka Studio. Media do kampanii Empiku planuje i kupuje dom mediowy MEC
Audi - #untaggable
Agencje: MediaCom Warszawa, Good Looking Studio, YOC
Innowacyjna, warta zauważenia akcja. Rozwiązanie reklamowe dość niestandardowe i nowatorskie, przez co zapewnia zwrócenie uwagi na reklamowaną markę.
Volkswagen Group Polska rozpoczął akcję reklamową marki samochodów Audi, w której połączył aplikację mobilną Shazam i specjalnie przygotowany mural, namalowany przy ulicy Brackiej w Warszawie.
Celem kampanii jest wsparcie debiutu najnowszego modelu SUV Audi Q2. Globalna akcja reklamowa prowadzona jest pod hasłem #untaggable. W Polsce kierowana jest do dynamicznych przedsiębiorców, singli, ale także młodych par i małżeństw, mieszkańców średnich i dużych miast. - Zależało nam na dotarciu do grupy docelowej w najbardziej niestandardowy sposób, a jednocześnie zgodny z ideą globalnej kampanii reklamowej. Połączyliśmy komunikację online i offline malując mural w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie i wykorzystując aplikację Shazam - mówi Jakub Przewoźny, specjalista ds. komunikacji Audi.
W ramach akcji po zeskanowaniu muralu aplikacją Shazam użytkownik przenosi się do specjalnego serwisu Audi, gdzie znajdzie m.in. video making of muralu, gif-y, możliwość podglądu wnętrza Audi Q2, zapoznania się z ofertą, itd. Dodatkowo aplikacja Shazam daje jeszcze szersze możliwości połączenia muralu i digitalu. Spoty reklamowe, emitowane w telewizji także są „shazamowalne” i widzowie za ich pośrednictwem mogą przenosić się do tego samego serwisu.
Za pomysł wykorzystania aplikacji i muralu odpowiada MediaCom Beyond Advertising (Karolina Weber) oraz team biznesowy (Iwona Ignatiuk) i investmentowy MediaCom Warszawa w składzie: Sławomir Pawlak i Klaudia Borowiecka.
Akcja reklamowa Audi Q2 zakończy się w pierwszej połowie grudnia br. Przy realizacji tego projektu MediaCom Warszawa współpracował z agencjami Good Looking Studio (mural) i YOC (przedstawiciel Shazam w Polsce).
Samsung: przeprosiny za wadę smartfonów Galaxy Note 7
Dobrze przygotowana akcja w sytuacji, w której marketer znalazł się w kryzysie. Tak w podobnych sytuacjach powinien zachować się każdy marketer.
Koncern Samsung wykupił w trzech największych gazetach w USA całostronicowe ogłoszenia, w których przeprasza użytkowników za aferę związaną z wadliwymi egzemplarzami Galaxy Note 7. Firma przyznaje się do błędu i podkreśla, że kwestie bezpieczeństwa są dla niej najważniejsze.
Ogłoszenia zajmujące całą stronę pojawiły się w trzech dziennikach: „The Wall Street Journal”, „The New York Times” i „The Washington Post”.
Full-page apology ads are the future of print media: pic.twitter.com/fBAZ9uXFmD
— Rurik Bradbury (@RurikBradbury) 7 listopada 2016
W liście otwartym skierowanym do użytkowników w Stanach Zjednoczonych Gregory Lee, prezes amerykańskiego oddziału Samsunga przeprosił w imieniu firmy za wpadkę ze smartfonem Galaxy Note 7. We wrześniu i październiku br. okazało się, że niektóre egzemplarze tego modelu mogą ulec samozapłonowi. Ostatecznie producent został zmuszony do zaprzestania produkcji Galaxy Note 7 i wymiany tych telefonów lub zwrotu pieniędzy.
W ogłoszeniu Gregory Lee podkreślił, że misją Samsunga było zawsze dostarczanie bezpiecznych urządzeń najwyższej jakości. Niestety, jak podkreślono w liście w wypadku Galaxy Note 7 nie udało się osiągnąć tego celu. Tym nie mniej kończąc swój list Lee zaznacza, że bezpieczeństwo wciąż jest najważniejszym celem Samsunga.
Afera z Galaxy Note 7 to w ostatnim czasie nie jedyna wpadka wizerunkowa koreańskiej marki. Kilka dni temu ujawniono, że sprzedawane przez Samsunga w USA pralki mogą mieć niebezpieczną usterkę fabryczną powodującą gwałtowne odpadanie pokrywy urządzenia. Problem dotyczy prawie 3 mln pralek, Samsung oferuje ich naprawę lub zwrot pieniędzy.
IKEA: replika syryjskiego domu
Agencja: POL Oslo
Brawo! IKEA dowodzi, że potrafi robić nie tylko świetne komercyjne reklamy, ale również angażując się w akcje społeczne robi to na najwyższym poziomie.
W jednym ze swoich norweskich sklepów sieć IKEA umieściła rzeczywistej wielkości replikę typowego syryjskiego domu. W ten sposób zaangażowała się w pozyskanie funduszy dla Czerwonego Krzyża.
W IKEA Slependen, flagowym sklepie firmy IKEA w Norwegii pojawiła się rzeczywistych rozmiarów replika typowego syryjskiego domu. Takie domy znajdują się dziś w Syrii.
Obok typowej dla IKEA przestrzeni pełnej produktów do urządzenia i dekoracji wnętrz pojawiło się pomieszczenie o powierzchni ok. 25 m.kw. Ściany wykonano z typowych w Syrii żelbetonowych bloków, a jego wnętrze było niezwykle skromnie urządzone - kilka obrazków na ścianach, chodniczki, niewiele przedmiotów.W niektórych miejscach umieszczono małe plakaty i metki cenowe. To miało zwrócić uwagę na te przedmioty, których brakuje większości mieszkających w Syrii rodzin: żywności, wody, lekarstw itp.
Miały one również zwrócić uwagę na to, na co zbiera fundusze Czerwony Krzyż dla Syryjczyków. Celowo replikę tego syryjskiego mieszkania zestawiono z bogactwem oferty IKEA - by jeszcze mocniej podkreślić, w jak trudnych warunkach żyją ludzie w Syrii. Pomysłodawcą akcji była norweska agencja POL Oslo.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Audi, Empik, IKEA, Samsung (wideo)