Reklamy tygodnia: Roleski, Vans, IKEA, BZ WBK, T-Mobile (wideo)
Tym razem w naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się trzy produkcje polskie i dwie zagraniczne. Są to rodzime kampanie promujące Roleski, BZ WBK i Jump Family w T-Mobile oraz prowadzone na zagranicznych rynkach kampanie marek IKEA i Vans.
Roleski: Królewska Republika Roleski
Jest niesztampowo jak na tę kategorię produktów i o to chodzi. Bo wyróżnić się na tle konkurencji należy, nawet jeśli kampania wzbudza kontrowersje. Reklamy śmieszą, bawią i intrygują i nie da się nie zauważyć ich w telewizyjnym bloku reklamowym.
W kampanii pod hasłem „Królewska Republika Roleski” pokazano 12 osób z różnych stron świata w oryginalnych fryzurach i stylizacjach, symbolizujących poszczególne produkty Roleski: musztardy, ketchupy, majonezy, sosy i koncentraty. Zgodnie z hasłem akcji każdemu bohaterowi przypisano odpowiednią funkcję w krainie marki. Spot prezentuje też piosenkę opisującą, że w republice mieszkają szlachetni obywatele zapewniający wysokie wartości estetyczne.
Pierwszy etap kampanii jest prowadzony w telewizji (kanały główne i tematyczne z oferty TVP, TVN i Polsatu) oraz na outdoorze (nośniki w największych miastach). Kolejna odsłona obejmie też reklamy prasowe i działania niestandardowe.
Koncepcję i kreację kampanii firma Roleski przygotowała wspólnie ze znanym włoskim fotografem Olivierem Toscanim. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Creative Media
BZ WBK: Każdy wiek ma swoje prawa
Bankowcy coraz częściej przekonują nas, że reklama usług bankowych wcale nie musi być nudna. A tutaj BZ WBK pokazał jeszcze, że jego spoty nie tracą na jakości z powodu braku w nich takiej gwiazdy jak Kevin Spacey. Równie ciekawie może być z rodzimym, młodym artystą.
Nowa kampania banku, pod hasłem „Każdy wiek ma swoje prawa”, jest skierowana przede wszystkim do młodych ludzi, dlatego w reklamach pokazywane są różne zachowania, do których prawo ma się w takim wieku. Bohaterem akcji jest piosenkarz Mrozu występujący wspólnie ze swoim zespołem i chórem Sound’N’Grace.
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
- Do udziału w najnowszej kampanii wspierającej promocję mobilnego kanału dostępu do usług bankowych zaprosiliśmy artystę, którzy jest powszechnie rozpoznawany w grupie młodszych klientów. Można uznać go za głos młodego pokolenia, które chce żyć według własnych zasad, ceni sobie wolność, wygodę i chętnie podąża za najnowszymi trendami - opisuje Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej i marketingu BZ WBK. - Kampania ma przywoływać skojarzenia związane z młodością i entuzjazmem, również w podejściu do technologicznych nowinek. Jej celem jest zachęcenie młodszych klientów do korzystania z mobilnych kanałów komunikacji z bankiem, co niesie ze sobą uniwersalne korzyści, takie jak wygodę i oszczędność czasu - dodaje.
W pierwszej odsłonie nowej kampanii promowana jest aplikacja mobilna BZWBK24. Reklamy podkreślają, że pozwala ona na wygodne zarządzanie finansami osobistymi na smartfonie lub tablecie. Drugi etap akcji, pod hasłem „Bo jak nie my to kto”, będzie reklamować Konto Godne Polecenia.
Akcja reklamowa obejmuje telewizję (stacje ogólne i tematyczne), prasę, internet oraz placówki BZ WBK.
Agencje: Red8 Advertising (kreacja), Propeller Film (produkcja) i Starcom (media).
IKEA: meble ożywiają szare blokowiska
Dość nietypowa jak na branżę meblarską reklama prasowa. Dotychczasowe drukowane reklamy szwedzkiej firmy pokazujące konkretne produkty dostępne w tej sieci sklepów poszły w zapomnienie. I dobrze. Te nowe bez wątpienia bardziej potrafią przykuć uwagę.
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Na zdjęciach uwieczniono ściany betonowych, przeszklonych bloków na jednym z osiedli. Widza przyglądającego się fotografii przyciąga niespodziewany na tym tle akcent w postaci jasnego, utrzymanego w żywych barwach balkonu, na którym stoją meble i sprzęty dostępne w sieci IKEA. Fotografie zostały opublikowane w prasie.
Agencja: TBWA Lisbon
T-Mobile: Tomasz Kot z rodziną i „psem” reklamuje Jump Family
Jest śmiesznie i zabawnie i trochę inaczej. W miarę poważny, w roli głowy rodziny, Tomasz Kot i komiczny, oraz przebrany za psa Szymon Piotr Warszawski prowadzą niebanalne dialogi. Czyli nawet pies z kotem mogą się jednak dogadać.
Spoty zostały osadzone w domowej scenerii. Dłuższy film prezentuje Jump Family jako rozwiązanie dla dzieci, które mogą rozmawiać, SMS-ować i MMS-ować bez limitu, a rodzice nie muszą już pamiętać o doładowywaniu kont pre-paid.
Reklamy emitowane są w telewizji oraz w internecie. Materiały wideo uzupełniono m.in. reklamami radiowymi, prasowymi, outdoorowymi oraz w punktach sprzedaży.
Agencje: DDB & Tribal (kreacja), Starcom (media)
&Other Stories i trampki Vans
Branża modowa, zwłaszcza za granicą, coraz częściej w swoich kampaniach sięga po wizerunek modelek w dojrzałym wieku. Trend ten się nasila, bo społeczeństwo się starzeje. Tu chodziło o podkreślenie faktu, że kojarzone głównie z młodzieżą trampki Vans mogą nosić wszyscy, niezależnie od wieku. także osoby w wieku podeszłym. I wyszło całkiem fajne zestawienie młodości z dojrzałością.
Firma &Other Stories (należy do H&M Group) zaprosiła do współpracy markę Vans znaną jako producenta kultowych trampków. Dwa modele tych butów: Slip-on i Old Skool, pojawiły się w sklepach stacjonarnych i sklepie online &Other Stories. Trampki mają nową szatę graficzną w postaci rozmytych kropek, dostępne są w kolorze białym i odcieniach nude.
Ofertę i wiosenno-letnią kolekcję promują plakaty i reklamy prasowe, na których pokazano dwie modelki w Vansach. Jedną młodą, a tuż obok niej ubraną identycznie 80-letnią Daphne Selfe. Obie mają reprezentować duet młodości i dojrzałości.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Roleski, Vans, IKEA, BZ WBK, T-Mobile (wideo)