Reklamy tygodnia: Saga, Fiat, Sektosep, Finlandia Vodka, „Piłem-nie jadę!” (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam tym razem znalazły się dwie polskie, dwie zagraniczne i kampania społeczna. Są to: polskie reklamy nowej wersji herbaty Saga i środka Sektosep, zagraniczne spoty promujące Finlandia Vodka i Fiata oraz kampania społeczna „Piłem - nie jadę!”.
Unilever Polska - Saga
Herbatę można promować niekoniecznie pokazując sposób jej zaparzania czy też okazje do jej spożywania. Tu zwrócono uwagę na jakość produktu pokazując niesamowitą rodzinną wyprawę.
W kampanii prezentowana jest nowa, udoskonalona wersja Sagi w odświeżonym opakowaniu, na którym pojawił się motyw listków herbacianych.
Spot Sagi pokazuje niesamowitą wyprawę ojca z dwojgiem dzieci: pomniejszeni do rozmiarów liliputów dostają się na najwyższy listek herbaciany, wspinając się i lecąc na motylu. Reklama podkreśla, że herbata Saga jest produkowana z wysokiej jakości listków, dzięki czemu ma atrakcyjny kolor i świetny smak. Kampania jest prowadzona przede wszystkim w telewizji.
Agencje: DDB & tribal (kreacja), CutCut (realizacja), PHD Media Direction (media).
Fiat: interaktywny billboard pomagający parkować
Kreatywne podejście do promocji technologicznej nowinki zastosowanej w samochodzie. W natłoku telewizyjnych reklam spot mógłby umknąć uwadze widza. Tymczasem na ulicy trudno nie zauważyć ludzi, którzy pomagają nam w parkowaniu auta.
W ramach kampanii promującej asystenta parkowania w samochodach marki Fiat na ulicach niemieckich miast pojawiły się interaktywne billboardy. Rozmieszczono je w miejscach, w których kierowcy często parkują auta wzdłuż jezdni, tuż przy krawędzi krawężnika. W cyfrowych ekranach zastosowano specjalne oprogramowanie i czujnik, który mierzy odległość parkującego właśnie samochodu od zderzaka auta, który stoi tuż za nim. W odpowiednim momencie wybrana postać na billboardzie gestami rąk pokazuje kierowcy parkującego samochodu, ile ma jeszcze miejsca do zaparkowania tuż za sobą a przed autem, które znajduje się tuż za nim.
Instrukcji tych udzielają różne postacie: skąpo ubrana kobieta, mała dziewczynka, staruszek. Gdy kierowca już prawidłowo zaparkuje, bohater na ekranie okazuje różnymi gestami radość i zadowolenie, jakby mówiąc: „udało się”.
Interaktywne cyfrowe billboardy przygotowane przez Leo Burnett Germany promują asystenta parkowania dostępnego w wybranych modelach samochodów marki Fiat.
Agencja: Leo Burnett Germany
Finlandia Vodka: „1000 lat niezwyczajności”
Reklam wysokoprocentowych alkoholi jest niewiele, bo ich szerokiej promocji zakazuje prawo. Tu wizerunek marki promowany jest poprzez pokazanie ludzi z silną osobowością i pasją do niezwykłego życia, co ma podkreślać wartości brandu.
Osią kampanii jest ponad dwuminutowy klip. Występują w nim m.in. strongman Hafthór Júlíus Björnsson, ikona mody Iris Apfel, artysta kinetyczny Theo Jansen czy opiekun niedźwiedzi Sulo Karjalainen. Historie zebrane w materiale wideo dotyczą ludzi, których wyróżnia silna osobowość i pasja do niezwyczajnego życia. Spot to kolejna odsłona kampanii „Za życie niezwyczajne”, zachęcającej do zerwania z rutyną. W reklamie wykorzystano jako tło muzykę Richie Sosa: „Undeniable”.
Agencja: Wieden+Kennedy
Fregata - Sektosep
Gdyby bohaterem spotu był człowiek pokazujący zastosowanie tego owadobójczego preparatu byłoby zwyczajnie i nudno. Dyskutujące o uciążliwych muchach konie są zdecydowanie ciekawsze i zabawniejsze.
Firma Fregata rozpoczęła kampanię reklamową Sektosepu, preparatu zwalczającego muchy w stajniach.
W spocie pokazano konie, które rozmawiają o preparacie. Działania ruszyły na antenie TVN i TVN 24 - można tam oglądać 20-sekundowy spot oraz 8-sekundowy billboard sponsorski. Wkrótce ma rozpocząć się druga odsłona kampanii.
Agencja: dom produkcyjny FestEkipa
Wyborowa Pernod Ricard: „Piłem - nie jadę!”
Ten spot pokazuje po prostu, co każdy z nas powinien zrobić w sytuacji, gdy widzi, jak inny człowiek po spożyciu alkoholu chce prowadzić auto. Dlatego zasługuje na uwagę.
Rozpoczęta właśnie czwarta odsłona kampanii „Piłem – nie jadę!” skupia się na konieczności reagowania, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód.
W ramach akcji powstały krótkie spoty opublikowane w internecie. Zachęcają one do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód.
W ramach kampanii pracownicy firmy spotkali się w Poznaniu, by nauczyć się, jak odpowiednio reagować w takiej sytuacji. Obejrzeli oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali krótkie filmy z własnymi propozycjami prawidłowych reakcji. Następnie przeszli ulicami miasta, rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz właściwego reagowania w kontakcie z nietrzeźwym kierowcą.
Tegoroczna odsłona akcji jest kontynuacją dotychczasowych działań marki z obszaru CSR. W ubiegłym roku akcja skierowana była po raz pierwszy także do rowerzystów.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Saga, Fiat, Sektosep, Finlandia Vodka, „Piłem-nie jadę!” (wideo)