Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu Złote Spinacze. Jest też nowa kategoria: Covid-19 PR response
Do osiemnastej edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło rekordowe 395 zgłoszeń w 36 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu, w związku z czym powołano dwie dodatkowe grupy jurorskie. Ogłoszenie nominacji - 8 października.
Złote Spinacze to konkurs organizowany przez Związek Firm Public Relations. W tym roku wśród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się nowa: Covid-19 PR response, która została utworzona w odpowiedzi na obecną sytuację związaną z wybuchem światowej pandemii. Kolejnymi najczęściej wybieranymi kategoriami głównymi były: Kampania społeczna oraz Komunikacja wewnętrzna.
Od poniedziałku, 14 września do 2 października trwać będzie pierwszy etap konkursu, podczas którego 87-osobowe jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. 8 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać przewodnicząca - Małgorzata Mejer (dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej).
Grupa pierwsza, na czele z Anną Papką (doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę oraz rzecznik prasowym Shell Polska) będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Technologia, IT i telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Przemysł i infrastruktura. Natomiast grupa druga, której przewodniczącą jest Magdalena Brzezińska (corporate affairs director w Grupie Żywiec), oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Medycyna i zdrowie, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport oraz Efektywność.
Przewodniczącym grupy trzeciej jest Mariusz Pleban (CEO One Multi). Ta grupa będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach:PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy,Event komercyjny, Content marketing – brandedcontent, Media Relations, PR miejsca, miasta lub regionu oraz Kreatywność. Czwartej grupie przewodniczy Anna Cywińska (prezes Fundacji Nutricia). Grupa oceni projekty z kategorii: PR pro bono, Kampania społeczna, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.
Przewodniczącą piątej grupy będzie Agnieszka Bacińska (CEO Walk PR). Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Komunikacja wewnętrzna, Employerbranding, Custompublishing, Event społeczny, Kultura i media, a także Moda i styl życia. I wreszcie szósta grupa pod przewodnictwem Justyny Szafraniec (head of communication w Grupie Generali Polska), oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Covid-19 PR response, Sustainability&CSR Communications, Sport, turystyka i rekreacja oraz Uroda, higiena i wellness.
Wszyscy jurorzy będą ponadto oceniać projekty nadesłane w kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20. rocznicy założenia Związku Firm Public Relations.
Zwycięzców poznamy 4 grudnia podczas gali.
W roku ubiegłym do konkursu organizatorzy otrzymali 331 zgłoszeń w łącznie 33 kategoriach: 18 głównych, 12 sektorowych oraz 3 specjalnych.Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała wówczas agencja Big Picture, zaś tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR.
Dołącz do dyskusji: Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu Złote Spinacze. Jest też nowa kategoria: Covid-19 PR response