SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

Większość tygodników opinii zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugiej pozycji uplasował się tygodnik “Uważam Rze”, który wyprzedził “Politykę”. Najwięcej stracił “Przekrój”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w marcu br. wyniosła 141 954 egz. i była o 4,07 proc. niższa niż w marcu 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się wprowadzony na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 140 681 egz. (więcej na ten temat).

>>> ZKDP: nierzetelne dane "Wprost". Wniosek o naganę

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik sprzedażowy zmalał o 0,69 proc. do 133 183 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w marcu br. poszła do góry aż o 164,54 proc. w stosunku do marca ub.r. i wyniosła 68 708 egz.

>>> Dane za luty: “Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”

Najwięcej stracił natomiast siódmy w zestawieniu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik zmalał o 13,77 proc. i wyniósł 35 757 egz.

ZKDP marzec
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 848 141 958 141 594 203 201 147 879 147 608
Uważam Rze 329 927 140 687 140 681 - - -
Polityka 188 700 133 185 133 183 192 761 134 117 134 114
Newsweek 177 394 115 454 107 779 159 569 109 809 103 356
Wprost 182 000 112 390 91 630 160 376 76 876 67 138
Gazeta Polska 137 410 69 992 68 708 58 392 26 173 25 973
Przekrój 80 000 41 567 35 757 85 296 47 777 41 467
Przegląd 62 000 21 578 21 578 68 100 22 378 22 378
Tygodnik Powszechny 38 674 21 983 17 332 41 490 26 010 18 970
Przewodnik Katolicki 40 005 26 801 3 287 35 858 26 904 3 619

 

Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował tygodnik “Uważam Rze”, który w lutym zadebiutował na rynku. Najwięcej (4,97 proc.) stracił z kolei “Przekrój”.

ZKDP 2011
marzec luty
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 848 141 958 141 594 198 620 146 087 145 728
Uważam Rze 329 927 140 687 140 681 229 425 114 136 114 133
Polityka 188 700 133 185 133 183 190 000 134 662 134 662
Newsweek 177 394 115 454 107 779 167 408 111 457 103 114
Wprost 182 000 112 390 91 630 180 000 116 093 95 343
Gazeta Polska 137 410 69 992 68 708 134 470 71 374 70 102
Przekrój 80 000 41 567 35 757 81 250 43 438 37 628
Przegląd 62 000 21 578 21 578 61 500 21 599 21 599
Tygodnik Powszechny 38 674 21 983 17 332 39 143 23 642 17 747
Przewodnik Katolicki 40 005 26 801 3 287 40 005 26 943 3 222


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w marcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 8,5 proc. i wyniosła 357 173 proc. 

ZKDP luty
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 527 268 357 173 357 173 492 660 329 204 329 204
Forum 29 505 16 141 16 141 31 308 17 760 17 760
 
ZKDP 2011
marzec luty
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 527 268 357 173 357 173 526 958 371586 371586
Forum 29 505 16 141 16 141 29 698 16316 16316

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mini
A w kwietniu skonczyla sie kampania telewizyjna i "Uwazam rze" zaczelo pieknie spadac, oj naprawde pieknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
odpowiedź
User
:)
niestety dla ciebie i wielu innych w kwietniu sprzedaż nadal wzrastała
0 0
odpowiedź
User
onomatopej
koniec z monopolem "salonu" na rynku mediów :)
0 0
odpowiedź