SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy zysk TVN, wzrost o 1062 proc.

Spółka medialna TVN miała 58,24 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009roku wobec 5,01 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka wraporcie.

Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 3,68 mln zł wobec74,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 427,88 mln zł wobec 353,82 mlnzł rok wcześniej.

Jest to wynik nieco lepszy od oczekiwań rynkowych,których średnia wynosiła 50,5 mln zł zysku. Analitycyspodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 27,5-67,3mln zł.

Analitycy spodziewali się, że wynik operacyjny (EBIT) spółkiwyniósł 3,9-21,7 mln zł, przy konsensusie na poziomie 12,7 mln zł.TVN podał dane o przychodach za ten okres kilka dni wcześniej.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 178,16 mln złskonsolidowanego zysku netto wobec 276,04 mln zł zysku rokwcześniej, przy przychodach odpowiednio 1443,01 mln zł wobec1305,01 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I-III kw. 2009 roku spółka miała 168,72mln zł zysku netto wobec 264,89 mln zł zysku rok wcześniej.

- Realizujemy naszą strategię oraz maksymalizujemy naszeosiągnięcia w trudnym otoczeniu ekonomicznym. Nasze wynikipozytywnie wyróżniają nas na tle naszych regionalnych konkurentów.Kontynuujemy budowanie naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce,która na tle Europy Środkowej i Wschodniej jest najzdrowszągospodarką oraz posiada najbardziej dynamiczny rynek mediów wregionie. Wykorzystujemy nasze różnorodne aktywa medialne w celudalszej dywersyfikacji naszych przychodów. Jednocześnie wspieramynasze przepływy pieniężne poprzez dyscyplinę na poziomieoperacyjnym oraz dalsze wdrażanie programu optymalizacji kosztów -powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu TVNS.A.

- Nasza jesienna ramówka została wspaniale przyjęta przez widzóworaz osiągnęła rekordowe udziały w oglądalności. Z miesiąca namiesiąc zaczynamy obserwować poprawę trendów w przychodachreklamowych oraz wierzymy, że rynek reklamy najgorsze ma już zasobą. Nasza platforma cyfrowa "n" osiąga silny wzrost na poziomieprzychodów oraz z rozszerzoną ofertą programową i najlepszą ofertątechnologiczną jest dobrze spozycjonowana w obliczu nadchodzącegosezonu świątecznego. W celu osiągnięcia silnej i trwałej wartościdla naszych akcjonariuszy kontynuujemy dywersyfikację aktywów iintegrujemy naszą działalność operacyjną wykorzystując unikalnepozycjonowanie Grupy TVN i korzystając z dalszego wzrostuekonomicznego Polski - dodał Tellenbach.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy zysk TVN, wzrost o 1062 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl