Reserved podbija Europę. Ruszył kolejny sklep w Londynie, wkrótce otwarcie w Mediolanie
W trzecim kwartale br. spółka LPP zamierza uruchomić trzy nowe salony flagowej marki Reserved w Wielkiej Brytanii – pierwszy właśnie rozpoczął działalność w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych w kraju. Mowa o Westfield Stratford City we wschodnim Londynie. Reserved wdraża też nowy koncept sklepów, a we wrześniu otworzy salon w centrum Mediolanu.
W najbliższych miesiącach Reserved pojawi się także w nowej odsłonie na Oxford Street oraz w centrum handlowym Brent Cross. Dzięki planowanym lokalizacjom polska oferta modowa dotrze do klientów z różnych części Londynu, a powierzchnia sprzedażowa LPP na rynku brytyjskim zwiększy się łącznie o blisko 6 tys. mkw., co stanowi kolejny ważny etap wzmacniania pozycji marki w Europie Zachodniej.
LPP zadebiutowało w Wielkiej Brytanii w 2017 r., otwierając pierwszy salon Reserved przy Oxford Street 252. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży na jednej z najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata uruchomiono również sklep internetowy marki na rynku brytyjskim. Był to ważny krok w międzynarodowej ekspansji polskiej firmy i element budowania globalnej rozpoznawalności Reserved.
- W ostatnich miesiącach przekierowaliśmy uwagę na rynki zachodnie i wykorzystujemy fakt, że nasze marki cieszą się coraz większym uznaniem wśród Europejczyków. Wielka Brytania jest jedną z ważniejszych lokalizacji zarówno pod względem budowania rozpoznawalności brandów, jak i potencjału sprzedażowego, dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie w Londynie aż trzech nowych salonów w odstępie zaledwie kilku tygodni. Równocześnie mamy świadomość wysokiej konkurencji, która sprawia, że klienci brytyjscy są dość wymagający, a my czujemy się gotowi, aby podjąć to wyzwanie. W ostatnich latach wykonaliśmy też bardzo duży postęp jeśli chodzi o wdrażanie strategii omnichannelowej, stawiając na spójne i atrakcyjne doznania zakupowe. Jesteśmy pewni, że dzięki tym osiągnięciom możemy zawalczyć o uznanie Brytyjczyków na większą skalę niż dotychczas - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Salon Reserved ruszył w Westfield Stratford City
Z końcem sierpnia br. uruchomiono pierwszy z planowanych salonów Reserved o powierzchni blisko 2 tys. mkw. w Westfield Stratford City we wschodnim Londynie. Otwarte w 2011 r. centrum handlowe klasyfikuje się na pierwszym miejscu pod kątem powierzchni handlowych w Wielkiej Brytanii i jest obecnie najpopularniejszym tego typu obiektem w kraju, przyciągającym rocznie około 50 mln kupujących.
W drugiej połowie września LPP planuje jeszcze otwarcia dwóch salonów Reserved w Wielkiej Brytanii – we wschodniej części prestiżowej Oxford Street (będzie to drugi sklep marki na tej ulicy) oraz w centrum handlowym Brent Cross. Otwarte w 1976 r. Brent Cross było pierwszym tego typu obiektem w kraju, który zmienił myślenie o handlu i do dzisiaj cieszy się niegasnącą popularnością, obsługując ok. 7 mln klientów z północnego Londynu i Hertfordshire.
Z kolei Oxford Street East po otwarciu nowej linii metra Elizabeth Line notuje znaczący wzrost oferty handlowej i gastronomicznej. Dzięki wszystkim trzem nowym lokalizacjom salonów Reserved, rozmieszczonym w różnych częściach Londynu, polski producent odzieży będzie mógł dotrzeć z ofertą do wielomilionowej społeczności mieszkańców brytyjskiej stolicy.
- Analizowane przez nas trendy rynkowe w wielu regionach pokazują, że po zawirowaniach wywołanych pandemią salony stacjonarne znów przyciągają klientów. Dziś są one nie tylko miejscem zakupów, ale przede wszystkim spotkań i rozrywki, czego potwierdzeniem jest popularność naszych nowych lokalizacji w Wielkiej Brytanii. Każde z tych miejsc ma zupełnie inną historię oraz klimat, ale tym, co je łączy jest bardzo wysoki potencjał sprzedażowy, który zamierzamy wykorzystać w realizacji naszych planów ekspansji w Europie Zachodniej – komentuje Przemysław Lutkiewicz.
Salon Reserved otworzy się w Mediolanie
Rozwój polskiej spółki odzieżowej na zachodzie Europy nie ogranicza się tylko do Wielkiej Brytanii. Po debiucie marki Sinsay we Włoszech na początku br. LPP podjęło decyzję o uruchomieniu kolejnych sklepów w tym kraju. Już we wrześniu marka Reserved zadebiutuje w sercu Mediolanu, otwierając pierwszy salon przy prestiżowej ulicy Corso Vittorio Emanuele II.
Poza decyzją o zaprezentowaniu oferty Reserved w Westfield Stratford City, a także w kolejnych planowanych lokalizacjach, marka debiutuje również z nowym konceptem salonów zaprojektowanym przez pracownię Studio 1:1. Premierowy design promuje polski charakter, czerpiąc inspiracje z krajobrazu i tradycyjnych materiałów stosowanych w projektowaniu mebli i architektury wnętrz.
- Sklepy marki Reserved cechuje dostępność, otwartość i mobilność. Bardzo zależało nam, aby zachować i podkreślić te cechy, tworząc przyjazne i wyciszone wnętrze. Udało się to m.in. dzięki wykorzystaniu światła odbitego, gruboziarnistej strukturze tynku w ciepłym odcieniu bieli, naturalnego drewna oraz rozwiązań architektonicznych zwiększających widoczność produktów. Aby zapewnić dostępność i otwartość marki, w lokalach budowanych w centrach handlowych zrezygnowaliśmy ze szklanych witryn, co w naturalny sposób zaprasza do kontaktu z kolekcją. Nawiązując do polskich korzeni, w elementach uzupełniających ekspozycję odzieży, wprowadziliśmy charakterystyczny materiał jakim jest wiklina, z której ręcznie wykonane zostały elementy dekoracyjne wnętrza sklepu. Dodatkowo inspirując się krajobrazem wykorzystaliśmy rodzimą roślinność - opisują autorzy projektu z pracowni Studio 1:1.
Nowy koncept salonu będzie bardziej energooszczędny - spółka zakłada, że dzięki systemom telemetrii i optymalnemu zarządzaniu oświetleniem zużycie energii na ten cel będzie niższe o 30 proc. Ważnym zadaniem w projektowaniu było również ułatwienie codziennej pracy salonu i jego większa funkcjonalność dla komfortu załogi oraz efektywnej obsługi klienta.
Zgodnie z realizowaną strategią sprzedaży omnichannelowej w nowych salonach pojawią się udogodnienia dla e-klientów, którzy będą mogli otrzymać swoje zamówienia wprost z magazynu zlokalizowanego w sklepie. Poza kasami obsługującymi regularną sprzedaż, nie zabraknie również tych dedykowanych wyłącznie zwrotom i odbiorom zamówień internetowych.
Planowane otwarcia w Londynie oraz w Mediolanie są częścią realizowanej przez spółkę ekspansji zagranicznej, która obecnie skupia się na Europie Zachodniej i Południowej.
LPP oferuje klientom kolekcje modowe pięciu marek: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach.
W pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 przychody z działalności kontynuowanej LPP wzrosły z 2,73 mld zł do 3,11 mld zł. Zysk netto z działalności kontynuowanej z 123,8 mln zł do 183,0 mln zł. Przychody ze sprzedaży w raportowym okresie wyniosły 3,63 mld zł (+20 proc. rdr.), zysk z działalności operacyjnej 230,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Reserved podbija Europę. Ruszył kolejny sklep w Londynie, wkrótce otwarcie w Mediolanie