Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)
Marka kosmetyczna Rimmel (należy do Coty) rozpoczęła kampanię pod hasłem #Iwillnotbedeleted. Wykorzystany w niej spot bazuje na emocjach, by walczyć z przemocą w sieci dotyczącą wyglądu i urody.
Bohaterami spotu reklamowego są młodzi ludzie, którzy autentycznie doświadczyli przemocy w sieci i hejtu związanych z ich wyglądem czy urodą. Obok nich pojawiają się też ambasadorki marki, jak np. Rita Ora, Cara Delevingne, blogerka Tess Daly, brytyjski model Eden i amerykańsko-kuwejcka blogerka, modelka i projektantka mody Ascia Al Faraj .
Podstawą kampanii są badania przeprowadzone przez Rimmel wśród 11 tys. kobiet w wieku 16-25 lat z całego świata. Ich wyniki pokazują, że jedna na cztery kobiety doświadczyła cyberprzemocy, a 57 proc. tych kobiet cierpi z tego powodu w samotności. Badanie ujawniło również, że prawie połowa (46 proc.) kobiet, które doświadczyły cyberprzemocy zmaga się teraz m.in. z zaburzeniami odżywiania.
Jak podają przedstawiciele firmy, badania ujawniły rosnący globalny problem. Hejt w sieci związany z wyglądem spowodował, że 32 proc. kobiet usunęło swoje profile z mediów społecznościowych, a 22 proc. badanych po takiej fali nienawiści usuwało zdjęcia z sieci. Według badań, 115 milionów obrazów jest usuwanych każdego roku w wyniku cyberprzemocy.
Marka Rimmel nawiązała ponadto współpracę z organizacją non-profit działającą na rzecz zwalczania cyberprzemocy, The Cybersmile Foundation. Ma to pomóc osobom w każdym wieku wyrazić siebie w mediach społecznościowych bez obawy przed negatywnymi komentarzami lub zemstą.
Rimmel i Cybersmile wspólnie pracują nad stworzeniem wirtualnego asystenta AI, The Cybersmile Assistant, który będzie pomagał ofiarom cyberprzemocy. Ma zostać wprowadzony w kilku wersjach językowych w przyszłym roku.
- Wierzymy, że dzięki udostępnieniu tego filmu i realizacji tej kampanii zwiększymy globalną świadomość tego problemu. Nasze partnerstwo z The Cybersmile Foundation jest integralną częścią naszych prób znalezienia rozwiązań niektórych z tych globalnych problemów - powiedziała Sara Wolverson, wiceprezes ds. globanego marketingu marki Rimmel w Coty.
Kampania Rimmel jest częścią szerszej strategii firmy Coty zakładającej zwalczanie uprzedzeń i dyskryminacji.
Dołącz do dyskusji: Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)