SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF Classic świętuje 18. urodziny. Ruszyła kampania wizerunkowa

W środę, 27 października ponadregionalne radio RMF Classic obchodzi swoje 18. urodziny. Stacja przygotowała na ten dzień specjalny program "Dozwolone od lat 18". Trwa też druga odsłona kampanii wizerunkowej rozgłośni pod hasłem "Włącz RMF Classic i zmień swój świat".

RMF Classic zapowiada, że w najbliższą środę, przez cały dzień, we wszystkich pasmach programowych pojawiać się będą urodzinowe wątki. - Na pewno przypomnimy najciekawsze wydarzenia i anegdoty czasów beztroskiego dzieciństwa i burzliwej młodości stacji. Poprosiliśmy też zaprzyjaźnionych z nami artystów, żeby opowiedzieli nam o swoich osiemnastych urodzinach i jak wspominają swoje wchodzenie w dorosłość. Pojawią się wspomnienia m.in. Kayah, Weroniki Książkiewicz, Krzesimira Dębskiego, Mateusza Damięckiego, Marcina Dańca czy Artura Andrusa - mówi Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.

Rozgłośnia poprosiła też słuchaczy o przysyłanie opowieści o ich osiemnastkach. Najciekawsze zostaną zacytowane na antenie i nagrodzone zestawami upominków. Na stronie internetowej Rmfclassic.pl oraz w mediach społecznościowych rozgłośni dostępny będzie krótki film animowany prezentujący historię stacji.

Reklamy w internecie i prasie

Rozgłośnia zapowiada też, że do połowy listopada potrwa kampania wizerunkowa radia. "Jej celem jest promocja repertuaru rozgłośni, która jako jedyna w Polsce gra tak dużą ilość muzyki filmowej" - informuje nadawca.

Kampania obejmuje internet (spoty wideo w Player.pl, CDA, YouTube, Onet.pl, WP.pl, Interia i TVN24.pl oraz bannery w portalach horyzontalnych) oraz prasę (m.in. "Polityka", "Tygodnik Powszechny", "Newsweek Polska"). Za planowanie i zakup mediów oraz koncepcję kreatywną odpowiedzialny jest dział promocji Grupy RMF, natomiast produkcji podjęło się Studio Animacji Plankton TV.

To druga odsłona kampanii "Włącz RMF Classic i zmień swój świat" - wiosenna, składająca się z dwóch spotów, w których wykorzystano tematy z filmów "Vabank" i "Janosik", została rozszerzona o dwa kolejne - nawiązujące do największych hitów filmowych.

Audycje o kinie, literaturze, ekologii

Radio RMF Classic rozpoczęło nadawanie w Krakowie (gdzie znajduje się siedziba rozgłośni) 27 października 2003 r. Później uruchamiano kolejne nadajniki. Dziś stacja dostępna jest w 21 polskich miastach (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi czy Gdańsku).

Liner rozgłośni to "Najpiękniejsza muzyka filmowa" i to ten gatunek przeważa w programie, ale stacja nadaje też największe przeboje muzyki klasycznej, piosenkę poetycką czy operę. Audycje tematyczne są poświęcone m.in. kinu, literaturze, ekologii czy podróżom. Swoje autorskie programy prowadzą lub prowadzili Artur Andrus, Stanisław Janicki, Agustin Egurrola, Igor Herbut czy Tytus Hołdys.
 
RMF Classic było pierwszą w Polsce stacją, która zdecydowała, by w grudniu emitować przez cały dzień wyłącznie świąteczne piosenki - i kontynuuje tę tradycję od 2012 r.

W okresie od lipca do września br. średni udział radia RMF Classic pod względem słuchania wyniósł 1,4 proc.

Dołącz do dyskusji: RMF Classic świętuje 18. urodziny. Ruszyła kampania wizerunkowa

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słuchacz
Nie ma co świętować. Słuchalność poleciała, marne audycje, zalatuje trojkozą, gubi się klimat filmowej stacji w kierunku lifestyle o niczym. Durne audycje jednostek oderwanych od rzeczywistości
odpowiedź
User
Xyz
Szkoda, że ograniczyli muzykę klasyczną od której zaczynali. Smutek, że zniknęły fajne głosy prowadzących z anteny (Magda Miśka-Jackowska, Michał Łanuszka). Stacja wzorowana na londyńskim Classic FM. Porównując obydwie rozgłośni, to w brytyjskim Classic FM jest nadal bardziej klasycznie i nacisk na tradycyjne granie z filharmonii, a w Krakowie eksperymentują z piosenką literacką i z ambitnym pop-rockiem. Za wszelką cenę chcą przyciągnąć słuchacza, który zgrzyta zębami na sam fakt słuchania koncertów fortepianowych Chopina, a woli piosenki.
odpowiedź
User
słuchacz
Szkoda, że ograniczyli muzykę klasyczną od której zaczynali. Smutek, że zniknęły fajne głosy prowadzących z anteny (Magda Miśka-Jackowska, Michał Łanuszka). Stacja wzorowana na londyńskim Classic FM. Porównując obydwie rozgłośni, to w brytyjskim Classic FM jest nadal bardziej klasycznie i nacisk na tradycyjne granie z filharmonii, a w Krakowie eksperymentują z piosenką literacką i z ambitnym pop-rockiem. Za wszelką cenę chcą przyciągnąć słuchacza, który zgrzyta zębami na sam fakt słuchania koncertów fortepianowych Chopina, a woli piosenki.


W Punkt! Chociaż do londyńskiego Classic FM bym nie porównywał. Zostanie przerzucenie się na internetowe stacje tematyczne np. Cinemix A RMF Classic był bardzo ciekawym eksperymentem
odpowiedź