RMF Classic świętuje 18. urodziny. Ruszyła kampania wizerunkowa
W środę, 27 października ponadregionalne radio RMF Classic obchodzi swoje 18. urodziny. Stacja przygotowała na ten dzień specjalny program "Dozwolone od lat 18". Trwa też druga odsłona kampanii wizerunkowej rozgłośni pod hasłem "Włącz RMF Classic i zmień swój świat".
RMF Classic zapowiada, że w najbliższą środę, przez cały dzień, we wszystkich pasmach programowych pojawiać się będą urodzinowe wątki. - Na pewno przypomnimy najciekawsze wydarzenia i anegdoty czasów beztroskiego dzieciństwa i burzliwej młodości stacji. Poprosiliśmy też zaprzyjaźnionych z nami artystów, żeby opowiedzieli nam o swoich osiemnastych urodzinach i jak wspominają swoje wchodzenie w dorosłość. Pojawią się wspomnienia m.in. Kayah, Weroniki Książkiewicz, Krzesimira Dębskiego, Mateusza Damięckiego, Marcina Dańca czy Artura Andrusa - mówi Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.
Rozgłośnia poprosiła też słuchaczy o przysyłanie opowieści o ich osiemnastkach. Najciekawsze zostaną zacytowane na antenie i nagrodzone zestawami upominków. Na stronie internetowej Rmfclassic.pl oraz w mediach społecznościowych rozgłośni dostępny będzie krótki film animowany prezentujący historię stacji.
Reklamy w internecie i prasie
Rozgłośnia zapowiada też, że do połowy listopada potrwa kampania wizerunkowa radia. "Jej celem jest promocja repertuaru rozgłośni, która jako jedyna w Polsce gra tak dużą ilość muzyki filmowej" - informuje nadawca.
Kampania obejmuje internet (spoty wideo w Player.pl, CDA, YouTube, Onet.pl, WP.pl, Interia i TVN24.pl oraz bannery w portalach horyzontalnych) oraz prasę (m.in. "Polityka", "Tygodnik Powszechny", "Newsweek Polska"). Za planowanie i zakup mediów oraz koncepcję kreatywną odpowiedzialny jest dział promocji Grupy RMF, natomiast produkcji podjęło się Studio Animacji Plankton TV.
To druga odsłona kampanii "Włącz RMF Classic i zmień swój świat" - wiosenna, składająca się z dwóch spotów, w których wykorzystano tematy z filmów "Vabank" i "Janosik", została rozszerzona o dwa kolejne - nawiązujące do największych hitów filmowych.
Audycje o kinie, literaturze, ekologii
Radio RMF Classic rozpoczęło nadawanie w Krakowie (gdzie znajduje się siedziba rozgłośni) 27 października 2003 r. Później uruchamiano kolejne nadajniki. Dziś stacja dostępna jest w 21 polskich miastach (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi czy Gdańsku).
Liner rozgłośni to "Najpiękniejsza muzyka filmowa" i to ten gatunek przeważa w programie, ale stacja nadaje też największe przeboje muzyki klasycznej, piosenkę poetycką czy operę. Audycje tematyczne są poświęcone m.in. kinu, literaturze, ekologii czy podróżom. Swoje autorskie programy prowadzą lub prowadzili Artur Andrus, Stanisław Janicki, Agustin Egurrola, Igor Herbut czy Tytus Hołdys.
RMF Classic było pierwszą w Polsce stacją, która zdecydowała, by w grudniu emitować przez cały dzień wyłącznie świąteczne piosenki - i kontynuuje tę tradycję od 2012 r.
Dołącz do dyskusji: RMF Classic świętuje 18. urodziny. Ruszyła kampania wizerunkowa
W Punkt! Chociaż do londyńskiego Classic FM bym nie porównywał. Zostanie przerzucenie się na internetowe stacje tematyczne np. Cinemix A RMF Classic był bardzo ciekawym eksperymentem