RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).
Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2011 : maj 2011 |
marzec 2012 : maj 2012 |
marzec 2013 : maj 2013 |
marzec 2014 : maj 2014 |
marzec 2015 : maj 2015 |
marzec 2016 : maj 2016 |
Radio RMF FM |
25,3% |
23,7% |
26,9% |
25,5% |
24,3% |
25,0% |
Radio ZET |
16,1% |
15,6% |
15,9% |
15,0% |
13,6% |
13,9% |
Jedynka |
11,9% |
12,0% |
10,0% |
9,7% |
9,8% |
8,4% |
Trójka |
8,3% |
8,9% |
7,2% |
7,6% |
8,1% |
8,0% |
VOX FM |
1,6% |
1,7% |
1,6% |
2,8% |
4,3% |
4,0% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,3% |
1,0% |
1,3% |
1,3% |
1,9% |
Radio Maryja |
2,1% |
2,5% |
2,4% |
1,9% |
1,7% |
1,5% |
Antyradio |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,7% |
1,1% |
1,3% |
RMF Classic |
- |
- |
- |
- |
1,1% |
1,3% |
Dwójka |
0,5% |
0,7% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2015 : maj 2015 |
czerwiec 2015 : sierpień 2015 |
wrzesień 2015 : listopad 2015 |
grudzień 2015 : luty 2016 |
marzec 2016 : maj 2016 |
Radio RMF FM |
24,3% |
24,7% |
25,0% |
23,8% |
25,0% |
Radio ZET |
13,6% |
13,7% |
14,1% |
13,6% |
13,9% |
Jedynka |
9,8% |
9,7% |
9,2% |
9,4% |
8,4% |
Trójka |
8,1% |
7,7% |
8,0% |
8,4% |
8,0% |
VOX FM |
4,3% |
3,4% |
4,0% |
4,2% |
4,0% |
Radio TOK FM |
1,3% |
1,5% |
1,3% |
1,9% |
1,9% |
Radio Maryja |
1,7% |
1,8% |
1,8% |
2,1% |
1,5% |
Antyradio |
1,1% |
1,0% |
1,1% |
1,5% |
1,3% |
RMF Classic |
1,1% |
1,2% |
1,1% |
1,4% |
1,3% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
0,6% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
N= |
21 042 |
20 967 |
21 020 |
20 996 |
20 993 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Zniszczą media prywatne, czy tylko je zrepolonizują?