SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).

Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2011 : maj 2011

marzec 2012 : maj 2012

marzec 2013 : maj 2013

marzec 2014 : maj 2014

marzec 2015 : maj 2015

marzec 2016 : maj 2016

Radio RMF FM

25,3%

23,7%

26,9%

25,5%

24,3%

25,0%

Radio ZET

16,1%

15,6%

15,9%

15,0%

13,6%

13,9%

Jedynka

11,9%

12,0%

10,0%

9,7%

9,8%

8,4%

Trójka

8,3%

8,9%

7,2%

7,6%

8,1%

8,0%

VOX FM

1,6%

1,7%

1,6%

2,8%

4,3%

4,0%

Radio TOK FM

1,1%

1,3%

1,0%

1,3%

1,3%

1,9%

Radio Maryja

2,1%

2,5%

2,4%

1,9%

1,7%

1,5%

Antyradio

0,5%

0,6%

0,4%

0,7%

1,1%

1,3%

RMF Classic

-

-

-

-

1,1%

1,3%

Dwójka

0,5%

0,7%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,4%

0,5%

0,6%

0,5%

0,5%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,2%

0,3%


Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2015 : maj 2015

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

Radio RMF FM

24,3%

24,7%

25,0%

23,8%

25,0%

Radio ZET

13,6%

13,7%

14,1%

13,6%

13,9%

Jedynka

9,8%

9,7%

9,2%

9,4%

8,4%

Trójka

8,1%

7,7%

8,0%

8,4%

8,0%

VOX FM

4,3%

3,4%

4,0%

4,2%

4,0%

Radio TOK FM

1,3%

1,5%

1,3%

1,9%

1,9%

Radio Maryja

1,7%

1,8%

1,8%

2,1%

1,5%

Antyradio

1,1%

1,0%

1,1%

1,5%

1,3%

RMF Classic

1,1%

1,2%

1,1%

1,4%

1,3%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,2%

0,3%

N=

21 042

20 967

21 020

20 996

20 993

Dołącz do dyskusji: RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Bardzo trudno coś sensownego zbudować a bardzo łatwo coś zniszczyć. Po władzach TVP przekonują się o tym władze Polskiego Radia...
0 0
odpowiedź
User
Jur
I co teraz?
Zniszczą media prywatne, czy tylko je zrepolonizują?
0 0
odpowiedź
User
Jasiu
A Eska? Dużo gimnazjalistów ich słucha a nie ma w zestawieniu...
0 0
odpowiedź