SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Lewandowski znów inwestuje w gry, razem z Playway szykuje „Football Coacha”

Robert Lewandowski wspólnie z Playway, jednym z największych producentów i wydawców gier wideo w Polsce, oraz Rafałem Cymermanem założył spółkę RL9sport Games. Firma wyprodukuje grę „Football Coach the Game”, która ma pojawić się w 2022 roku.

Playway w komunikacie giełdowym opisał, że objął 50 proc. akcji RL9sport Games oraz wniesie do spółki pomoc działów odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż. Robert Lewandowski, do którego należy 20 proc. akcji, ma wspierać zespół projektowy w trakcie developmentu gry „Football Coach the Game”.

Tym zespołem będzie kierował Rafał Cymerman, który objął 30 proc. akcji. Cymerman będzie odpowiadał za „pełny proces developmentu oparty na know-how zebranym przy tworzeniu własnej gry Liga Polska Manager 95 wraz z wykorzystaniem później zdobytej wiedzy, a także społeczności swojej gry”.

Nie podano, jakie wkłady pieniężne wspólnicy wnieśli do spółki.

Gra Roberta Lewandowskiego w 2022 roku

„Football Coach the Game” ma być symulatorem trenera piłkarskiego. Gra początkowo będzie działała na komputerach i urządzeniach mobilnych, w komunikacie prasowym zapowiedziano jej premierę na 2022 rok.

We wtorek opublikowano zwiastun gry. - Poza kwestiami typowo piłkarskimi, jak taktyka, transfery czy trening, bardzo istotny będzie aspekt psychologiczny. Wpływanie na życie szatni. Relacje z zawodnikami i szefostwem. Budowanie autorytetu lidera. Zarządzanie atmosferą w drużynie nie tylko podczas meczu, ale wpływanie na nią również podczas sesji treningowych - napisano w zapowiedzi „Football Coach the Game”.

 

- Wraz z Robertem postawiliśmy sobie cel nadrzędny, jakim jest zbudowanie maksymalnie realistycznych mechanik gry i ukierunkowanie na sieciowy styl rozgrywki. Naszym marzeniem jest dostarczyć platformę do powszechnych rozgrywek ligowych, w których gracze z całego świata będą tworzyć własne drużyny, rozwijać je, trenować i rywalizować w czasie rzeczywistym rozgrywając mecze w ściśle ustalonych terminach - komentuje Rafał Cymerman.

Playway znany z symulatorów

Playway to jeden z czołowych producentów i wydawców gier wideo i mobilnych w Polsce. Firma ma udziały w kilkudziesięciu spółkach tworzących gry, jej znakiem rozpoznawczym są symulatory, a jednym z największych hitów „Car Mechanic Simulator”. https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki/query:playway

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Playway przy 36,49 mln zł przychodów sprzedażowych miała 24,71 mln zł zysku netto, a kwartał wcześniej osiągnęła rekordowe wyniki: 136,22 mln zł zysku netto (więcej niż w całym ub.r.) oraz wzrost wpływów sprzedażowych o 102 proc. do 66,63 mln zł.

Od czterech lat Playway jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. Przy obecnym kursie 589 zł za akcję kapitalizacja spółki wynosi 3,89 mld zł.

Robert Lewandowski szykuje grę z Movie Games

W sierpniu br. Robert Lewandowski podpisał umowę inwestycyjną z wydawcą gier wideo Movie Games notowanym na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Strony zapowiedziały, że ich wspólna spółka przygotuje grę wideo pokazującą piłkę nożną od kulis.

- Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - komentował Robert Lewandowski.

Nie przekazano później żadnych dalszych informacji o grze.

Lewandowski w reklamach, serialu i spółkach marketingowych

Kilka lat temu Robert Lewandowski uruchomił ze wspólnikami dwie agencje marketingowe. Jesienią 2017 roku firma piłkarza kupiła 49 proc. udziałów w domu mediowym RL Media utworzonym przez holding marketingowy Group One (obejmujący m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media).

Kilka miesięcy wcześniej Lewandowski razem ze swoim współpracownikiem Tomaszem Zawiślakiem uruchomił agencję Stor9_, która zajmuje się głównie strategią komunikacji Anny i Roberta Lewandowskich. Natomiast na początku 2014 roku piłkarz został udziałowcem funduszu Protos VC inwestującego m.in. w startupy.

W ub.r. agencja Stor9_ zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 2,62 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się ze 131,1 do 140,7 tys. zł.

Wiosną br. TVN, TVN7 i Player.pl wyemitowały animowany serial „Kosmiczny wykop” z Robertem Lewandowskim w roli głównej. W listopadzie pismo o takim tytule dla dzieci wprowadziło na rynek Media Service Zawada.

Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu br. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od br. reklamuje T-Mobile Polska.

Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego. W sierpniu do sprzedaży trafi napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska, a na początku br. - kawa RL9.

Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski znów inwestuje w gry, razem z Playway szykuje „Football Coacha”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekh ekh
Robert, była kiedyś taka gra jak Football Manager Live..

była
odpowiedź
User
Aja
W dobie fm i cm kultowych menagerów to kasa w błoto w 99% szkoda zachodu zaczynać. Sama budowa bazy dobrego scoutingu konkurencji zajeła ponad 20 lat doświadczenia. To troche jakby chceć wygrać z coca cola w segmencie napoju gazowanego o smaku karmelu.
odpowiedź