Agencja Roberta Lewandowskiego urosła o połowę, ale zmalał jej zysk
Należąca do Roberta Lewandowskiego agencja marketingowa Stor9_ w ub.r. zwiększyła przychody o 48 proc. do 13,25 mln zł, a przy większym wzroście kosztów jej zysk netto spadł z 1,05 mln zł do 503,3 tys. zł.
Uruchomiona w połowie 2017 roku Stor9_ zaczęła działalność od obsługi marketingowej Roberta i Anny Lewandowskich, a potem pozyskiwała kolejnych klientów, m.in. aktorkę Małgorzatę Kożuchowską, siatkarza Bartosza Bednorza, tenisistę Huberta Hurkacza, kierowcę rajdowego Kubę Przygońskiego (współpraca z nim się już zakończyła).
Pracowała m.in. przy kampaniach z udziałem Lewandowskich promujących Huawei (piłkarz zakończył współpracę z chińskim koncernem w marcu br., krótko po wybuchu wojny w Ukrainie), odzież 4F, napój RL9 Pro i marki Totalizatora Sportowego.
Przygotowywała też reklamy dla innych marek, takich jak m.in. Sephora, Fonix i Martini.
2021 roku był kolejnym rokiem skokowego wzrostu biznesowego Stor9_ - w 2019 roku zanotowała jedynie 2,62 mln zł przychodów i 140,7 tys. zł straty netto.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne firmy w ub.r. poszły w górę mocniej od przychodów - z 7,81 do 12,46 mln zł, czyli o 59,4 proc. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 6,69 do 10,89 mln zł, a na wynagrodzenia - z 724,3 tys. zł do 1,15 mln zł.
W konsekwencji zysk sprzedażowy zmalał z 1,1 mln zł do 791 tys. zł, a zysk netto - z 1,05 mln zł do 503,3 tys. zł.
99,9 proc. udziałów agencji ma spółka RL Investments kontrolowana właścicielsko przez Roberta Lewandowskiego, a 0,01 proc. - jego wieloletni współpracownik Tomasz Zawiślak. W elektronicznym KRS nie ma informacji, jak rozdysponowano zysk netto spółki z ub.r. Na koniec ub.r. jej kapitał własny wynosił 1,14 mln zł, wobec 640,3 tys. zł rok wcześniej.
Stor9 właśnie ogłosiła uruchomienie domu produkcyjnego 9Production, którym zarządza Agnieszka Zielińska. Na początku br. chief growth officerem agencji został Marek Myślicki, potem do jej zespołu dołączyły m.in. Magdalena Krejpcio, Agnieszka Starzyńska, Magdalena Łuba, Katarzyna Roguska i Artur Dziedzic. Firma mocno rozwinęła swoje kompetencje w zakresie influencer marketingu.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Robert Lewandowski poprzez RL Investments od pięciu lat jest też współwłaścicielem agencji mediowej RL Media, której 71 proc. udziałów należy do holdingu marketingowego Group One.
W połowie 2020 roku Lewandowski zawarł umowę inwestycyjną z wydającą gry wideo firmą Movie Games. Kilka miesięcy później poinformowano, że ich wspólna spółka zaczęła prace nad pięcioma grami o tematyce sportowej, m.in. „Championship Simulator”, „Referee Simulator” i „Football Agent Simulator”.
Robert Lewandowski inwestował też poza branżą marketingu i rozrywki. Kupił udziały spółki Hymon oferującej instalacje fotowoltaiczne oraz firmy biotechnologicznej Bio-Lider, która wprowadza na rynek pierwsze biopreparaty dla rolnictwa i hobbystów pod marką Bio-Lider naturalnie z Bio-Gen.
Dołącz do dyskusji: Agencja Roberta Lewandowskiego urosła o połowę, ale zmalał jej zysk