Rosną ceny reklam w stacjach Eurozetu i Audytorium 17
Eurozet, właściciel Radia Zet i Antyradia podnosi dzisiaj ceny reklam w swoich stacjach - średnio o ponad 9 proc. Więcej trzeba też zapłacić za reklamy w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17.
Od dzisiaj obowiązują nowe ceny reklam w stacjach i pakietach Grupy Eurozet. Zmiany cen są uzależnione od pasm i dni tygodnia oraz są pochodną popytu na poszczególne pasma.
Średnie wzrosty cen wyniosą (wszystkie dni, pasma 06:00-19:59) w Radiu Zet o +7,7 proc., Antyradiu (sieć) o +10,1 proc., zmienią się również cenniki niektórych stacji lokalnych Radia Plus od +3,4 proc. do +17,9 proc. i Meloradia - od +1,6 proc. do +12,2 proc..
Cena Pakietu Niezależnych wzrośnie o +6,7 proc.. Od dziś w jego skład wchodzi 58 stacji lokalnych - nie ma już w nim Katolickiego Radia Zamość, Radia Żnin i Radia Nysa FM (w II kw. wygaśnie im koncesja).
Konsekwencją powyższych zmian są również wzrosty cen pakietów handlowych biura reklamy: ceny reklam Pakietu ZET Total rosną o 9,8 proc., Pakietu ZET Barometr+ o 8,5 proc., a Pakietu ZET Barometr o 9,9 proc.
Popyt na reklamę radiową rośnie
- Rok do roku rośnie słuchalność naszych głównych stacji. Od ostatniej zmiany cen Radio ZET zyskało blisko 130 tys. nowych słuchaczy dziennie, a Antyradia słucha 15 tys. osób więcej (Radio Track, XI 2021-I 2022 vs III-V 2021, zasięg dzienny, wszystkie dni tygodnia, est. na populację). Co istotne, w tym samym czasie słuchalność Radia Total spadła o 560 tys. osób dziennie. Zmiana naszych cenników to odpowiedź na dobrą koniunkturę, duże zapotrzebowanie na reklamę radiową i działania konkurencji - wyjaśnia Michał Aleksandrowicz, rzecznik prasowy Eurozetu.
Ostatnie zmiany w cennikach Grupy Eurozet miały miejsce w czerwcu 2021.
W pakiecie Audytorium 17 ceny wzrosną średnio o 8 proc. Podwyżka dotyczy pasm w godzinach 6:00- 20:00. - Dostosowaliśmy nasz cennik do aktualnych cen w innych stacjach radiowych oraz innych mediach. Jest duże zainteresowanie emisją reklam w Rozgłośniach Regionalnych Audytorium17, a nie chcemy znacząco wydłużać bloków reklamowych - przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Bziuk, client service director w Audytorium 17.
Spółka ostatnio zmieniała cenniki reklam w styczniu 2020 roku.
Przypomnijmy - nowe cenniki reklamowe ogłosiły w ostatnim czasie także Grupa RMF i Grupa Radiowa Agory.
Dołącz do dyskusji: Rosną ceny reklam w stacjach Eurozetu i Audytorium 17