Rośnie sprzedaż aut z wyższej półki. Audi liderem zestawienia, Lexus z największym wzrostem
Łącznie w ciągu 10 miesięcy bieżącego roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 88 980 nowych samochodów klasy premium, o 16,17 proc. (12 386 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022 - wynika z analizy Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Najpopularniejszą marką w tym segmencie pozostaje Audi, a Lexus notuje wzrost sprzedaży o blisko 100 proc. w skali roku.
W samym tylko październiku br. w Polsce zarejestrowanych zostało 9 947 nowych samochodów klasy premium, o 35,04 proc. więcej w zestawieniu z październikiem ubiegłego roku, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 7 366 takich aut. Udział segmentu premium w rynku nowych aut osobowych wyniósł w październiku 24,3 proc.
W okresie od stycznia do października br. zarejestrowano 88 980 nowych samochodów z wyższej półki, o 16,17 proc. (12 386 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022 - wynika z analizy IBRM SAMAR.
SAMAR podkreśla, że wzrost liczby rejestracji w segmencie premium wskazuje na zmieniające się preferencje zakupowe klientów oraz większe wykorzystanie przez nich narzędzi finansowych. Dzięki nim koszty pozyskania mobilności są niższe.
Audi, BMW i Mercedes w ścisłej czołówce
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w okresie styczeń-październik 2023 roku utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku wyniósł 21 066 zarejestrowanych aut, o 35,35 proc. więcej niż na koniec października 2022 roku. Najlepiej sprzedawał się model Q5 (3 222 sztuki). Na drugiej pozycji znalazło się Audi A3 (3 075 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3 (3 031 egzemplarzy).
Drugą pozycję na koniec października zajęło BMW. W ciągu dziesięciu miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 18 931 nowych samochodów, co jest rezultatem o 3,85 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w tym czasie to: seria 3 (3 075 szt.), model X3 (2 705 szt.) oraz X5 (2 653 egzemplarze).
Na trzecim miejscu był Mercedes. W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku klienci kupili i zarejestrowali 16 274 samochody tej marki, o 8,28 proc. mniej (r/r). Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. Najpopularniejszym modelem tej marki była klasa GLC z 1 921 zarejestrowanymi autami, przed klasą CLA (1 797 egz.) oraz A (1 319 sztuk).
Tuż za podium uplasowało się Volvo. W okresie od stycznia do października 2023 r. klienci kupili i zarejestrowali 10 622 samochody tej marki, o 17,21 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liderem był model XC60 (5 032 egzemplarze), wiceliderem – XC40 (2 305 sztuk), które wyprzedziło model XC90 (1 272 sztuki).
Lexus ze sprzedażą wyższą o niemal 100 proc.
Bardzo wysoką dynamiką sprzedaży może pochwalić się nadal Lexus. W okresie od stycznia do października 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 8 490 samochodów tej marki, o 94,90 proc. więcej (r/r). W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku w gamie japońskiego producenta najlepiej sprzedawał się model NX (3 371 zarejestrowanych aut), przed RX (2 127 szt.) oraz UX (1 841 egz.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium największą stratę na koniec października 2023 roku zanotowała, zajmująca dziesiątą pozycję, Alfa Romeo (935 sztuk, minus 31,50 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w tym gronie może pochwalić się - pozycjonowana na szóstym miejscu - Tesla (3 650 egzemplarzy, plus 299,34 proc.).
Na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (5 032 sztuki). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 3 371 zarejestrowanymi egzemplarzami. Trzecie miejsce na podium należy do Audi Q5 (3 222 sztuki).
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż aut z wyższej półki. Audi liderem zestawienia, Lexus z największym wzrostem
hm... do floty kupują XC60? nie ma opcji.