SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie wartość reklamy online, reklama mobilna zyskała ponad 100 proc.

Od stycznia do marca br. wartość polskiej reklamy internetowej wyniosła 573,9 mln zł, o 38,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7,1 proc.

Dominującym typami reklam w sieci są niezmiennie display i SEM. Ten pierwszy stanowił 42 proc. całego rynku, o 1,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, a drugi - tak jak przed rokiem 37 proc. Wartość pierwszego zwiększyła się w skali roku o 11 proc., głównie dzięki wzrostowi o 19 proc. wydatków na formaty wideo. Natomiast inwestycje na marketing w wyszukiwarkach wzrosły o 7 proc.

Jako jedyny z głównych typów reklamy spadek wartości (o 3 proc.) zanotował e-mail marketing. Za to wydatki na reklamę mobilną urosły w skali roku aż o 118 proc.

Wśród marketerów zdecydowanie największy udział w rynku reklamy internetowej miała w I kwartale br. branża motoryzacyjna (22 proc.). Z kolei wydatki dostawców usług biznesowych podskoczyły rok do roku o 49 proc., a producentów napojów i alkoholi - o 26 proc.

- Wydatki na reklamę w internecie niezmiennie rosną. Po pierwszych trzech miesiącach 2014 r. obserwujemy dynamikę podobną do zeszłorocznej, co pozwala na optymistyczne prognozy. Potwierdzają się one także w ożywieniu, które jest widoczne na całym rynku reklamowym, szczególnie we wzrostach wydatków na radio i telewizję - czyli mediów, które w zeszłym roku notowały spadki. Jeżeli PKB będzie się dalej umacniać i sytuacja polityczno-gospodarcza w Polsce i regionie będzie sprzyjająca, rok 2014 powinien przełożyć się na kolejny dwucyfrowy wzrost wartości, która może przekroczyć 2,7 mld zł - komentuje Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.


O badaniu:
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak  i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. Dane zbierano do 30 maja 2014.

Dołącz do dyskusji: Rośnie wartość reklamy online, reklama mobilna zyskała ponad 100 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ARTUR GŁOWACKI WAŁCZ....MIRELLA TRAVEL
ARTUR GŁOWACKI Z WAŁCZA TAKŻE DOCENIA I PODKREŚLA SKONCENTROWANIE KLIENTÓW NA REKLAMIE INTERNETOWEJ. JAK DONOSZĄ MEDIA Z NIEMIEC FIRMA SENIORENBETREUUNG - MIRELLA AG - ARTUR GŁOWACKI ZAINWESTOWAŁA JUŻ NIEMAL 1,2 MLN EURO W DRUK I PRZEKAZ INTERNETOWY A TAKŻE NA WYKONANIE FILMÓW E-REKLAMY NA CAŁYM ŚWIECIE.
MIRELLA-MAPANIA OPRACOWAŁA PRZEZ A. GŁOWACKIEGO -OPIERA SIĘ NA POMYŚLE SAMEGO WŁAŚCICIELA FIRMY.
Znany w Gdańsku przedsiębiorca tworzący miejsca pracy w Gdańsku-Wrzeszczu w min. C.H.MANHATTAN GDZIE BYŁ WSPÓŁUDZIAŁOWCEM Z PREZESEM VNS -lEŚNIAKIEM I DEJCZEM-WSPOMAGAŁ BAŁTYCKĄ WYŻSZĄ SZKOŁĘ BURSZTYNU wykupując udziały a także był jej studentem w 2010 roku.
Artur Głowacki z TVP-1 twierdzi,że to doskonały z zapatrywania w przyszłość KANDYDAT NA PREZYDENTA GDAŃSKA.
SKĄD INĄD WIADOMO,ŻE....Urząd Marszałkowski tego nie potwierdza a pismo w sprawie startu Artura Głowackiego otrzymał już na początku marca tego roku.
Mirella-Travel-KAMPANIA GŁOWACKIEGO Z ULICY BIAŁA 7a-W Gdańsku Wrzeszczu-głosiła pomoc ludziom starszym i chorym-zakładała współpracę z wieloma firmami produkującymi biżuterię w złocie i srebrze gdzie podstawowym kamieniem jest nasz bałtycki bursztyn....Artur Głowacki....Niewiele chce zdradzić ze swoich planów w starcie o tak prestiżowe stanowisko w Urzędzie Marszałkowskim....czyżby to tylko plotka czy to początek KAMPANII NA PREZYDENTA POLSKI w przyszłym roku..???+49-174-30-46-517 lub +48-5-11-44-55-99 e-mail.:artur621@gmx.de MIRELLA TRAvEL.....arturglowacki....INTERNET MEDIA POLSKA GDAŃSK-LIMBOWA 17
0 0
odpowiedź