SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rusza czwarta edycja konkursu EFFIE

Konkurs oceniający bardzo wymierne, rynkowe efekty kampanii reklamowych

Rusza czwarta edycja prestiżowego konkurs EFFIE Awards, oceniającego bardzo wymierne, rynkowe efekty kampanii reklamowych. W tegorocznej edycji EFFIE Awards 2003, tak jak i w dwóch poprzednich latach, przyznana zostanie dodatkowa, specjalna nagroda: MEFFIE. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych.

Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.

Zgłaszane na EFFIE kampanie są oceniane w sposób całościowy (strategia, kreacja, wizualizacja, planowanie i zakup mediów). Kampanie mogą być zgłaszana przez : klientów, agencje kreatywne i domy mediowe. Możliwe są też zgłoszenia wspólne. Do tej pory do konkursu MEFFIE kwalifikowano automatycznie kampanie nominowane do EFFIE.

 -W poprzednich edycjach konkursu spotkaliśmy się z przypadkami świetnie zaplanowanych kampanii mediowych, które przepadały w konkursie EFFIE, gdyż nie miały spektakularnej kreacji. Nie były też wtedy prezentowane i poddane dyskusji jury mediowemu. Stąd zmiana w regulaminie: w tym roku domy mediowe będą mogły zgłaszać swoje kampanie wprost do MEFFIE. Oczywiście w dalszym ciągu dom mediowy może zgłosić kampanie do konursu głównego - powiedziała Anna Lubowska Prezes i Dyrektor Zarzadzajacy Mediaedge;cia – zajmująca się nagrodą MEFFI w ramach Komitetu Organizacyjnego EFFIE.

W tym roku Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego EFFIE 2003 został Paweł Tyszkiewicz od stycznia 2003. pracujący jako Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia, a w skład Komitetu weszli członkowie SAR, którzy są odpowiedzialni za poszczególne zagadnienia związane z konkursem:

1. Paweł Kastory – procedury, regulamin Prezes SAR , Prezes Zarządu Grupy Corporate Profiles DDB

2. Wolfgang Ullrich – Sponsorzy Członek Zarządu SAR i Prezez Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grey Worldwide

3. Iwona Dynowska – Gala Effie Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grupy Media Planning

4. Marek Żołędziowski – Gala Effie Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu oraz Dyrektor Współzarządzający Saatchi & Saatchi

5. Anna Lubowska – Media Dyrektor Zarządzający i Prezes The Media Edge; Cia

6. Chris Dorsey – Sponsorzy Dyrektor Zarządzający McCann–Erickson Poland

7. Marek Gargała – Kampania Effie Prezes i Dyrektor Zarządzający Publicis FCB

8. Jakub Potrzebowski – Media Prezes i Dyrektor Zarządzający Zenith Media

9. Piotr Pokrzywa – PR Dyrektor Zarządzajacy JWT – Parintex

10. Paweł Tyszkiewicz – Przewodniczacy Komitetu Organizacyjnego EFFIE Dyrektor Zarządzajacy SAR

Podobnie jak w latach ubiegłych, większość w jury stanowić będą osoby spoza środowiska agencyjnego. Jest to specyfiką konkursu EFFIE. Rokrocznie w jury zasiadają dyrektorzy zarządzający dużych korporacji, szefowie marketingów, naukowcy, przedstawiciele instytutów badawczych, przedstawiciele mediów. W tym roku jury będzie liczyło 25 osób.

Są to:

Reklamodawcy: Anna Brzozowska, Cadbury Wedel; Piotr Kuc, Coty Polska; Iwona Kossman, PTK Centertel; Katarzyna Czernyszew, Sony Poland; Agnieszka Barańska, Reckitt Benckiser; Wojciech Bauman, Kompania Piwowarska; Witold Nowicki, Toyota Motor Poland;

Badania rynku: Zbigniew Tyszkiewicz, Kinoulty Research; Marek Biskup, SMG/KRC Media; Elżbieta Gorajewska, AGB Polska;

Niezależni specjalisci: Bartłomiej Serafiński, Stratosfera; Przemysław Pohrybieniuk, Pricewaterhouse Coopers;

Trade: Anna Sierpińska, Jeronimo Martins Distribution; Dragos Pavicevic, McDonald's Polska;

Naukowcy: Lena Kolarska - Bobińska, Instytut Spraw Publicznych; Dominika Maison, Wydział Psychologii UW;

Agencje: Kot Przybora, PZL; Szymon Gutkowski, Corporate Profiles DDB; Katarzyna Łakińska, V&P Agencja Reklamowa; Tomasz Bartnik, Saatchi & Saatchi Poland; Paweł Niziński, Upstairs Young & Rubicam Poland; Michał Nowosielski, Publicis;

Domy Mediowe: Marek Czarnecki, MindShare Polska; Paweł Sawicki, Media Direction; Zofia Sanejko, Universal McCann

To oni zadecydują kto otrzyma statuetkę Effie w jednej z 10 kategorii: żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, pozostałe usługi, media, kampanie non profit.

Przyznawane od zeszłego roku nagrody MEFFIE (polska nagroda za szczególny wkład strategii mediowej w skuteczność kampanii reklamowej) w tegorocznej edycji konkursu zyskają na znaczeniu. Kampanie medialne rozpatrywane będą nie tylko pod kontem efektywności planowania w odniesieniu do konkretnej kampanii kreatywnej. Od bieżącego roku MEFFIE, stanie się konkursem towarzyszącym konkursowi głównemu.

Do jury MEffie zaproszono:

Reklamodawcy: Dorota Kotowska, Kraft Food Polska; Mikołaj Komornicki, BMW Polska; Elzbieta Urbaczka Coca-Cola Poland Services; Jowita Dżus – Korocińska, Telekomunikacja Polska;

Media: Dominik Tzimas, Wydawnictwo Bauer; Monika Bednarek, EuroZet; Tomasz Englert, ITI Poland; Maciej Stec, Polsat; Domy Mediowe: Jakub Benke, Starcom; Małgorzata Grzyb, Initiative Media Warszawa; Piotr Żakowski, Media Planning; Zygmunt Brzozowski, Universal McCann;

Dołącz do dyskusji: Rusza czwarta edycja konkursu EFFIE

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl