Rusza IKEA Kreativ. Sztuczna inteligencja pomoże zaplanować wystrój wnętrz
IKEA wprowadziła nowe cyfrowe narzędzie do aranżowania wnętrz wykorzystujące sztuczną inteligencję o nazwie IKEA Kreativ. Narzędzie do urządzana domowych wnętrz dostępne jest dla każdego w aplikacji mobilnej IKEA na Android i IOS.
Zapowiadane już kilka tygodni temu narzędzie IKEA Kreativ ma ułatwić aranżację przestrzeni w swoim domu, i pozwolić klientom sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu.
Testowy launch IKEA Kreativ odbył się 27 września. Od tego czasu powstało już ponad 760 zapisanych aranżacji i z każdym dniem liczba ta rośnie.
IKEA Kreativ - ponad 50. szablonów
Funkcjonalność IKEA Kreativ jest częścią bezpłatnej aplikacji mobilnej i umożliwia klientom łatwe tworzenie trójwymiarowych fotorealistycznych modeli własnych pomieszczeń, które można potem edytować i aranżować z wykorzystaniem produktów IKEA.
Klienci mogą wykonać serię zdjęć pomieszczenia za pomocą swojego smartfonu, które są automatyczne łączone w szerokokątny, interaktywny model przestrzeni o właściwych wymiarach i proporcjach. Można wymazać wszystkie obecne meble lub kilka zostawić, ustawić nowe, szybko wymieniać jedne artykuły na drugie, przesuwać je, obracać, a nawet wieszać szafki czy obrazy na wirtualnych ścianach.
Dzięki funkcjonalności można bowiem zobaczyć, jak meble, które już posiadamy, na przykład ulubiony kredens po babci lub uwielbiany przez domowników kuchenny stół, będą wyglądać z nowymi meblami i dekoracjami.
Można skorzystać również z ponad 50. szablonów wirtualnych, trójwymiarowych pomieszczeń i sprawdzić jak wybrane przez nas meble i akcesoria do siebie pasują bez konieczności skanowania pokoju. Wszystko to można zobaczyć na nowej stronie do aranżowania wnętrz na IKEA.pl.
Kiedy klienci zdecydują się już na wystrój pomieszczenia, mogą dodać produkty ze swojej aranżacji do koszyka i sfinalizować zakupy na dowolnym urządzeniu, w dowolnym czasie. Mogą też zapisać projekt na swoim koncie IKEA na później lub podzielić się swoją wizją z rodziną i znajomymi, aby zapytać ich o radę. Wirtualne pomieszczenia są przechowywane w chmurze, dzięki czemu są dostępne z dowolnego miejsca.
- Coraz więcej konsumentów kupuje online. W ubiegłym roku fiskalnym te w przestrzeni wirtualnej stanowiły aż 30% wszystkich zakupów dokonanych przez klientów IKEA, a 18% kupujących korzystało z obu kanałów. Dlatego chcemy zaoferować takie rozwiązanie, które pozwoli im poczuć w przestrzeni wirtualnej podobny entuzjazm, jaki towarzyszy wizytom w stacjonarnych sklepach i Studiach planowania i zamówień IKEA – tłumaczy Małgorzata Bochenek, dyrektorka ds. rozwoju biznesu i cyfryzacji, IKEA Retail w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Rusza IKEA Kreativ. Sztuczna inteligencja pomoże zaplanować wystrój wnętrz