Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę w Polsce i na świecie
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2016 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce, znów powiększając przewagę nad konkurentami.
Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu br. Chrome miał w skali globalnej 57,86 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 56,94 proc. w maju.
W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki: Firefox (z 14,52 proc. do 14,15 proc.), Internet Explorer Microsoftu (z 11,38 proc. do 10,77 proc.), Safari firmy Apple (z 9,69 proc. do 9,64 proc.) oraz Opera (z 1,83 proc. do 1,71 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w czerwcu br. 54,23 proc. udziału, wobec 53,38 proc. w maju. Zyskał także, ale znacznie mniej, drugi Firefox - z 28,29 proc. do 28,35 proc.
W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała jednak wyraźny spadek (z 7,21 proc. do 6,39 proc.), dzięki czemu nieco zbliżył się do niej Internet Explorer, tracąc znacznie mniej (z 5,07 proc. do 4,99 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,42 proc. do 2,36 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę w Polsce i na świecie