Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, Internet Explorer w dół
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w marcu br. umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera zarówno na globalnym, jak i polskim rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. Chrome miał w skali globalnej 48,95 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 48,71 proc. w lutym.
W tym samym czasie wyraźny spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 18,91 proc. do 17,91 proc.), na czym skorzystał trzeci Firefox (wzrost z 16,53 proc. do 16,83 proc.), a także czwarta Safari firmy Apple (wzrost z 10,21 proc. do 10,96 proc.). Z kolei bez zmian pozostał udział zamykającej pierwszą piątkę zestawienia przeglądarki Opera (1,63 proc.).
Także w Polsce Chrome umocnił się na pozycji lidera. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 48,1 proc. w lutym do 48,26 proc. w marcu, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 31,99 proc. do 31,87 proc.
Walkę o trzecie miejsce nadal wygrywa Opera, która utrzymała 7,94 proc. rynkowego udziału i powiększyła przewagę nad Internet Explorerem (spadek z 7,39 proc. do 7,2 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,01 proc. do 2,28 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, Internet Explorer w dół