Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi, Firefox w dół
Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie i w Polsce. W naszym kraju kontroluje już prawie 70 proc. rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 53,69 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 52,81 proc. w marcu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,44 proc. do 14,64 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,75 proc. do 8,41 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,67 proc. do 6,31 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,18 proc. do 3,91 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome zanotował jeszcze wyraźniejszy wzrost. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 69,54 proc. udziału w naszym rynku, wobec 67,9 proc. w marcu.
Daleko w tyle są w Polsce przeglądarki: Firefox (spadek z 10,7 proc. do 9,36 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 4,91 proc. do 5,24 proc.), przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,66 proc. do 4,59 proc.), oraz Opera (spadek z 4,36 proc. do 4,27 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi, Firefox w dół