Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze
Po pięciu miesiącach br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach 3 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosły przychody radia, magazynów, kin i indooru, spadły - telewizji, gazet i outdooru.
Wydatki na reklamę we wszystkich - poza internetem - mediach wyniosły w okresie od stycznia do maja br. 11,8 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji). Było to 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
W omawianym okresie reklamodawcy wydali więcej na reklamy w radiu, magazynach, kinach i na indoorze. Zmalały natomiast ich budżety w telewizji, dziennikach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Cennikowe wpływy reklamowe (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
TELEWIZJA |
6 716 096 274 zł |
6 550 405 458 zł |
-2,5 |
RADIO |
1 719 241 685 zł |
2 055 957 015 zł |
19,6 |
GAZETY |
636 992 068 zł |
624 144 854 zł |
-2 |
MAGAZYNY |
1 200 482 932 zł |
1 363 904 031 zł |
13,6 |
OUTDOOR |
589 999 900 zł |
583 825 815 zł |
-1 |
KINA |
561 918 014 zł |
574 178 695 zł |
2,2 |
INDOOR |
9 654 420 zł |
16 531 450 zł |
71,2 |
Razem |
11 434 386 293 zł |
11 768 947 318 zł |
2,9 |
Stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 19,6 proc., do blisko 2,1 mld zł. Wydawcy magazynów zarobili o 13,6 proc. więcej niż rok temu - 1,4 mld zł. Na reklamy w kinach przeznaczono 2,2 proc. więcej (574,2 mln zł), a na indoor - 71,2 proc. więcej (16,5 mln zł).
Wartość emitowanych reklam w telewizjach wyniosła w pierwszych pięciu miesiącach br. 6,6 mld zł , czyli 2,5 proc. mniej niż rok temu.
Na reklamy w dziennikach marketerzy wydali 624,1 mln zł, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei firmy reklamy zewnętrznej zarobiły 583,8 mln zł, a więc 1 proc. mniej w skali roku.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy lekko w górę. Mniejsze wydatki w telewizji, gazetach i na outdoorze