SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę telewizyjną w kwietniu wzrosły o 5 proc., TVP2 wyprzedziła TVP1

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,86 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

 

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,71 mln spotów reklamowych, o 3,34 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,80 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,52 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,83 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 406,05 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,59 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 11,02 proc. do 298,01 mln zł.

TVP2 wyprzedziła TVP1

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca trzeciego (181,20 mln zł; + 18,33 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (145,39 mln zł; - 11,05 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 78,76 mln zł i wzrostem o 12,09 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 39,18 mln zł - w kwietniu 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 39,18 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (81,89 mln zł; do góry o 45,69 proc.) i Orange (53,31 mln zł; + 7,07 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w kwietniu wzrosły o 5 proc., TVP2 wyprzedziła TVP1

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl