Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 3 proc., TVP1 wyprzedziła TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,55 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a TVP1 wyprzedziła TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,97 mln spotów reklamowych, o 4,76 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,20 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,42 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele pod względem wpływów, TVP1 wyprzedziła TVN
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 628,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,98 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której wpływy zwiększyły się o 52,19 proc. do 467,54 mln zł. Stacja transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który wystartował 20 listopada br.
Podium uzupełnia TVN, który spadł z drugiej lokaty (428,74 mln zł; - 0,03 proc.). Czwarta była TVP2 (261,17 mln zł; + 5,15 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 111,39 mln zł i spadkiem o 9,85 proc.
Biedronka zwiększyła wydatki na reklamę telewizyjną, a Lidl je zmniejszył
Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,49 mln zł - w listopadzie 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 2,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (102,35 mln zł; w dół o 13,09 proc.) i Us Pharmacia Inc. (83,90 mln zł; + 26,01 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 3 proc., TVP1 wyprzedziła TVN