Rynek tabletów w dół, Apple przed Samsungiem
43,3 miliona markowych tabletów zostało sprzedanych na świecie w IV kwartale 2015 roku - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Uzyskany w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wynik jest znacznie słabszy niż w analogicznym okresie roku 2014, kiedy sprzedano 51,9 miliona markowych tabletów.
Zdecydowanym liderem rynku było Apple, ale zanotowało w omawianym okresie wyraźny spadek sprzedaży: z 21,4 miliona do 16,1 miliona urządzeń. Stracił także drugi w rankingu Samsung (z 11,1 mln do 9 mln).
Znaczący wzrost zanotował tymczasem Amazon, który sprzedał 5 milionów swoich tabletów - o 3,5 miliona więcej niż rok wcześniej. Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają firmy Lenovo i Huawei.
Z kolei w całym 2015 roku na świecie sprzedano 140,8 miliona tabletów, w tym blisko 50 milionów iPadów. Drugie miejsce należało tutaj również do Samsunga, który wyprzedził Lenovo, Huawei i Amazon.
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w dół, Apple przed Samsungiem