TVN nowym liderem oglądalności. TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)
W październiku br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został TVN, który minimalnie wyprzedził Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2018 roku awansował TVN. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2017 roku jednak zmniejszył się o 3,12 proc. i wyniósł 10,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,51 proc. do również 10,50 proc. Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały w zasadzie taki sam rynkowy udział, to jednak minimalnie lepiej wypadł TVN. Widać to w średniej liczbie widzów, która w przypadku TVN w październiku br. była o 45 osób wyższa niż w przypadku Polsatu.
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,85 proc., po wzroście względem października ub.r. o 1,88 proc. Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,47 proc. udziału; w dół o 1,33 proc.).
Szósty był TVN24, którego udział wyniósł 4,57 proc., po wzroście o 16,56 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP ABC - lider oglądalności kanałów dziecięcych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,40 proc. (wzrost o 6,58 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (w dół o 4,43 proc. do 1,33 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 9,75 proc. do 0,84 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 108,32 proc. do 0,66 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 7,53 proc. do 0,63 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 8,08 proc. do 0,60 proc.).
Od 35. do 52. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,41 proc. udziału w październiku br., Zoom TV - 0,40 proc., Nowa TV - 0,33 proc. oraz Metro - 0,29 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem października 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 62,06 proc., 45,09 proc., 50,38 proc. i 3,29 proc.
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,89 proc., po wzroście o 0,11 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 8,21 proc. do 11,64 proc. Podium uzupełnia Dwójka (- 2,10 proc. do 7,43 proc.), a czwarta była Jedynka (- 2,26 proc. do 5,19 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 25,47 proc. do 2,63 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 11,88 proc. do 1,54 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 6,77 proc. do 1,50 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (+ 19,35 proc. do 1,22 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 10,95 proc. do 0,91 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 13,27 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - TVP Sport (+ 222,62 proc. do 0,60 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem oglądalności. TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)