SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rząd w ramach wsparcia zleci kampanię w prasie lokalnej o wartości ponad 1 mln zł

W związku z pandemią koronawirusa rynek prasy lokalnej był jednym z tych, które ucierpiały najbardziej. Apele Izby Wydawców Prasy mają skutkować wsparciem rządu i realizacją płatnej kampanii informacyjnej w gazetach lokalnych.

Pierwsza część kampanii, o wartości ponad 1 mln zł ruszyła od poniedziałku 13 lipca br. Ma ona stanowić wsparcie dla prywatnych wydawców lokalnych, którzy w związku z pandemią znaleźli się w trudnej sytuacji, notując spadek przychodów reklamowych i niską sprzedaż.

- Izba Wydawców Prasy od kilku miesięcy zabiegała o pomoc władz dla lokalnej prasy. W rezultacie rząd przychylił się do naszych postulatów, doceniając informacyjną i kulturotwórczą rolę lokalnych czasopism a także ich wkład w budowanie społeczeństwa obywatelskiego.  Liczymy, że zapoczątkowana obecnie kampania przyniesie efekty w postaci pewnej poprawy kondycji ekonomicznej małych wydawców, a tym samym przyczyni się do utrzymania miejsc pracy w lokalnych społecznościach - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

Jak dodaje, ogłoszenia pojawią się w 130 tytułach z całego kraju: tygodnikach i dwutygodnikach lokalnych. Realizacją zajmuje się Biuro Reklamy Gazet Lokalnych.

W połowie kwietnia Izba Wydawców Prasy wysłała do premiera dwa listy. W pierwszym apelowała o rekompensatę za utratę wpływów reklamowych i możliwość odpisania od podatku 300 zł dla prenumeratorów prasy. W drugim - do szefa rządu o dawanie rządowych ogłoszeń we wszystkich tytułach, bez wyjątków, szczególnie w kontekście pandemii koronawirusa, która najbardziej – spośród medialnych obszarów – uderzyła w rynek prasy drukowanej.

Wcześniej – pod koniec marca br. wraz ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych i Stowarzyszeniem Prasy Lokalnej IWP napisała do premiera Mateusza Morawieckiego, ministra kultury Piotra Glińskiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz. Apelowali oni o pomoc dla wydawców lokalnych tytułów prasowych, polegającą m.in. na publikacji rządowych ogłoszeń i udzieleniu pożyczki.

Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów

Dołącz do dyskusji: Rząd w ramach wsparcia zleci kampanię w prasie lokalnej o wartości ponad 1 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl