„Rzeczpospolita” patronem medialnym PKOL. Hajdarowicz: realizacja idei wspierania sportu przez biznes
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) została patronem medialnym Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Umowę pomiędzy Gremi Media i PKOL podpisano w czwartek.
W ramach umowy z Gremi Media, Polski Komitet Olimpijski przyznał „Rzeczpospolitej” dodatkowo prawa do wykorzystywania polskiego symbolu olimpijskiego oraz oznaczeń olimpijskich. „Rzeczpospolita” zobowiązała się m.in. do promocji zasad olimpizmu wśród młodzieży.
- Współpraca Rzeczpospolitej i Polskiego Komitetu Olimpijskiego to nie tylko możliwość promocji sportu wśród naszych czytelników ale także popularyzacja idei wspierania Polskiego Ruchu Olimpijskiego i polskiego sportu przez polski biznes - powiedział Grzegorz Hajdarowicz prezes Gremi Media.
We wtorek informowaliśmy o rewolucji, jaka szykuje się w Grupie Gremi Grzegorza Hajdarowicza. Już niedługo diametralnie zmieni się struktura firm wchodzących w skład grupy. Wydawnictwo podzieli tytuły na dwie spółki, zwolni do 157 osób, a część pracowników przeniesie się do biur w Raszynie. I tak, od 1 października br. tytuły „Rzeczpospolita”, „Gazeta Giełdy Parkiet”, „Bloomberg Businessweek Polska” oraz „Sukces” przeniesione zostaną do spółki Gremi Communication, będącej większościowym udziałowcem Gremi Media. Z kolei firma Gremi Media zmieni nazwą na Uważam Rze sp. z o.o. i pozostanie wydawcą magazynów „Uważam Rze” i „Uważam Rze Historia” (więcej na ten temat).
Wielkie zmiany czekają też tygodnik „Przekrój”. Od października br. wydawany będzie przez powołaną specjalnie w tym celu Fundację „Przekrój”. Z pismem żegnają się jego naczelni: Zuzanna Ziomecka i Marcin Prokop (więcej na ten temat).
Według danych ZKDP, średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” w pierwszym półroczu 2013 wyniosła 64 241 egz. „RP” zanotowała największy spadek wśród dzienników, wynoszący 24,5 proc. Średnia sprzedaż „RP” w pierwszym półroczu 2012 wynosiła bowiem 85 089 egz. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” patronem medialnym PKOL. Hajdarowicz: realizacja idei wspierania sportu przez biznes