SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” testuje nowy serwis internetowy w RWD. CMS od NewsCycle Solutions

Nowa odsłona serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) została udostępniona w wersji testowej. - To koniec pierwszego etapu cyfryzacji dziennika - informuje Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego w wydawnictwie.

Nowa odsłona serwisu „Rzeczpospolitej”, działającego pod adresem Rp.pl, ma inną szatę graficzną i układ niż dotychczasowa. Menu główne jest podzielone na dwie części: górną - zawierającą trzy podstawowe sekcje (Wydarzenia, Ekonomia, Prawo), oraz boczną - z poszczególnymi kategoriami i podkategoriami. Obie części menu są widoczne cały czas przy przewijaniu strony w dół (boczną można zwinąć).

Na stronach głównych poszczególnych sekcji są większe tytuły i grafiki. Ponadto bardziej wyeksponowano przyciski odsyłające do portali społecznościowych.

Serwis - udostępniony na razie pod adresem beta.rp.pl - działa w technologii Responsive Web Design, co oznacza, że automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądany.

Przypomnijmy, że we wrześniu br. strony Gremi Business Communication z kategorii biznesowo-prawnej zanotowały 828,9 tys. użytkowników i 8,51 mln odsłon krajowych, a z kategorii informacyjno-publicystycznej - 683,1 tys. użytkowników i 10,06 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego Gremi Business Communication, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że nowa wersja portalu Rp.pl to tylko najbardziej widoczna część zmian w wydawnictwie wprowadzanych w kierunku cyfryzacji. Zakończyło się już wdrażanie nowego CMS-u, z którego korzystają dziennikarze, redaktorzy i graficy.

CMS został kupiony od firmy NewsCycle Solutions oferującej podobne rozwiązania wydawcom z całego świata. - Jest on przystosowany do zarządzana treściami w wielu kanałach: od mobile, przez social media, po tradycyjny internet - opisuje Kowalczyk.

W serwisie działa również technologia od firmy MPP Global Solutions służąca do zarządzania treściami w płatnym dostępie. - Postawiliśmy na narzędzia globalne, ponieważ chociaż nie są najtańsze, to ustanawiają nowe standardy, a do tego zapewniają pełne wsparcie przy ewentualnych modyfikacjach - tłumaczy Marcin Kowalczyk.

Krótkie informacje i odnośniki do nowej wersji Rp.pl pojawiły się już na obecnej domyślnej stronie głównej portalu oraz w papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej”. - Chcemy zachęcać czytelników naszej wersji papierowej do korzystania ze strony internetowej, aktualizowanej przez całą dobę. Liczymy też na pozyskanie nowych użytkowników - deklaruje Kowalczyk. Dodaje, że o aktualności różnych wersji dziennika świadczy choćby to, że od drugiej połowy września jego wydanie elektroniczne „Rzeczpospolitej” jest udostępniane już poprzedniego dnia o godz. 21 (więcej na ten temat).

Nowa wersja Rp.pl będzie testowana do końca br., po czym definitywnie zastąpi obecną odsłonę portalu.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” testuje nowy serwis internetowy w RWD. CMS od NewsCycle Solutions

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sbranzuni
To chyba pierwszy udany projekt cyfrowy hajdarowicza.
0 0
odpowiedź
User
yolo
http://www.latimes.com/ eeeeh
0 0
odpowiedź
User
uuu
"To chyba pierwszy udany projekt cyfrowy hajdarowicza" - jeżeli uważasz, że jest jednak inaczej - wniesiemy sprawę do Sądu... . Ot taka polska moda.
0 0
odpowiedź