SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” zmienia układ sekcji, dział gospodarczy z zielonymi paginami

W dzienniku „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zmieniono kolejność działów oraz niektóre elementy layoutu. Dział ekonomiczny znów będzie miał zielone oznaczenia i paginy. - W odnowionej „Rzeczpospolitej” pojawią się już w styczniu nowi autorzy i nowe pomysły - zapowiada Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsat Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsat

O zmianach wprowadzonych Bogusław Chrabota poinformował we wstępniaku w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”. - Zmiany, które wprowadzamy, zostały skonsultowane i głęboko przemyślane. Zmieniliśmy kolejność działów, poprawiliśmy ułożenie kolumn. Publicystyka jest lepiej związana z częścią newsową i analityczną. Udoskonalamy ekonomikę prezentowania tekstu, ekspozycję grafiki, na koniec - wracamy do dobrych tradycji kolorystycznych gazety (dział ekonomii powraca do koloru zielonego) - wyliczył.

Wcześniej dział „Ekonomia&rynek” był drukowany na zielonym papierze do końca 2010 roku, a od 2011 do połowy 2014 roku - na papierze łososiowym. Odtąd strony z tego działu były na białym papierze, tak samo pozostała część dziennika.

W layoucie odświeżono m.in. prezentację nazw działów - na pierwszych stronach nazwy nie są już tak duże, za to w mniejszej wersji są na każdej stronie.

W przyszłym roku „Rzeczpospolita” będzie miała szerszą ofertę dla prenumeratorów. - Prócz wysokospecjalistycznych dodatków „Dobra Firma”, adresowanych m.in. do księgowych i kadrowych, oraz dodatku „Dobra Administracja”, zaproponujemy serię 12 specjalistycznych książek biznesowych i czterech poradników prawnych. Rozwiniemy i poprawimy newslettery oraz przedstawimy nowość: dedykowane profesjonalistom miesięczniki „Raport Rzeczpospolitej”. Co miesiąc dwa nowe wydania kierowane do prawników i ludzi biznesu - zapowiedział Bogusław Chrabota.

Zaznaczył, że rozwijany będzie też dodatek „Sądy i prokuratura”. - W odnowionej „Rzeczpospolitej” pojawią się już w styczniu nowi autorzy i nowe pomysły - dodał.

Jakie są cele tych zmian? - Być bliżej czytelnika, być nowocześniejszym, łatwiej dostępnym, lepiej skomunikowanym z odbiorcą to idee, które przyświecają każdej redakcji i każdemu redaktorowi naczelnemu. Dziś nie da się utrzymać zaufania tylko siłą marki, dziś trzeba się ścigać z czasem, odgadywać potrzeby czytelników, pytać i poprawiać - stwierdził Chrabota.

W październiku br. w nowej wersji został uruchomiony serwis internetowy „Rzeczpospolitej”, testowany od lipca. Równocześnie zmodyfikowano witrynę drugiego dziennika Gremi Media - „Parkietu”.

Według danych ZKDP w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 47 678 egz., z czego 29 143 egz. rozchodziło się w prenumeracie, a 7 397 egz. w sprzedaży kioskowej. Natomiast średnia sprzedaż e-wydań dziennika wynosiła 11 138 egz.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” zmienia układ sekcji, dział gospodarczy z zielonymi paginami

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eye of Beholder
czytam od lat, ale przyznaję, że coraz rzadziej kupuję. Ostatnio chwali się neutralność po wielu latach brutalnej partyjnej propagandy Lisickiego i spółki ale z drugiej strony mała wyrazistość, teksty często "ęą" "lelum polelum", brak tekstów pozwalających zrozumieć świat, backgroundu, widać że jest low budget.
0 0
odpowiedź
User
Anonim
Dodatki o niepodległości w 2018 też będą jakiś cykl ?
0 0
odpowiedź
User
Żan Miszel Żar
A może wróci do "Rzepy" Andrzej "PiS ma problem" Stankiewicz ? 😜
0 0
odpowiedź