Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku
Showmax na początku przyszłego roku najprawdopodobniej podejmie decyzję, czy będzie kontynuować produkcję "Saturday Night Live Polska" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Platforma posiada obecnie prawa do tego formatu.
Pierwszy sezon "SNL Polska" zadebiutował na Showmax 2 grudnia ubiegłego roku. Stałą obsadę tworzyło dziesięcioro aktorów: Laura Breszka, Monika Babula, Szymon Mysłakowski, Michał Meyer, Magda Smalara, Mateusz Grydlik, Helena Ganjalyan, Michał Zieliński, Karolina Piechota, Kamil Pruban i Sebastian Stankiewicz. Reżyserem serii jest Maciej Sobociński, a Aleksandra Wolf główną scenarzystką. W roli prowadzących wystąpili m.in. Piotr Adamczyk, Robert Biedroń czy Jakub Gierszał.
Showmax zadowolony z wyników "SNL Polska"
Pierwszy sezon "SNL Polska" liczył 15 odcinków. Z wyników jego oglądalności, podobnie jak z innej flagowej produkcji polskiego Showmaxu "Ucho prezesa", zadowolony jest Maciej Sojka, dyrektor zarządzający platformy Showmax.com. - Bardzo cieszą nas wyniki "Ucha prezesa" i "SNL". W zasadzie żaden z projektów, z którymi wystartowaliśmy, nie notuje niezadowalającej oglądalności - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Sojka.
Niektóre skecze z pierwszego sezonu wzbudziły liczne kontrowersje. W jednym z nich naśmiewano się z wizerunku papieży, w tym Jana Pawła II (w tym skeczu wystąpił Piotr Adamczyk, znany z roli Karola Wojtyły).
Jak przyznaje w rozmowie z naszym portalem Maciej Sojka, platforma odbierała mnóstwo skarg widzów oburzonych dotykaniem w skeczach tematyki religijnej. - Wtedy wiedzieliśmy, że dobrze działają, że wzbudzają emocje - tłumaczy. - Uważam, że nigdy nie przekroczyliśmy tej granicy, w której coś przestaje być śmieszne, a zaczyna być bolesne, nie przynosząc niczego dobrego. Cały ten śmiech był uzasadniony i dotykał celnie poruszanych tematów. Dla niektórych to było oczywiście niewygodne - cóż, taki urok komedii - konkluduje dyrektor zarządzający Showmax.
"Wyłowiliśmy parę pereł komediowych"
W rozmowie z naszym portalem, Maciej Sojka przyznaje, że format "SNL" pozwolił na znalezienie utalentowanych twórców, z którymi serwis będzie w przyszłości współpracować. - Jestem bardzo zadowolony z tego formatu, bo co okazało się być możliwe nie tylko po stronie aktorskiej. Wyłowiliśmy parę pereł komediowych. Szczególnie jestem zadowolony z tego zestawu tekściarzy i scenarzystów "SNL" - mówi dyrektor zarządzający Showmax. - Na pewno nie będzie jedynym projektem, nad którym będziemy z nimi pracowali. Co ludzie zostali poddani "termicznej obróbce w wysokim ciśnieniu" i wyszli z tego zwycięsko. Wiemy, że można na nich liczyć - dodaje Sojka.
"Saturday Night Live" na licencji NBC
Polski "Saturday Night Live" produkowany jest na licencji NBC Universal przez firmę Rochstar, na zlecenie Showmax Polska. Z ramienia platformy produkcją programu zajmuje się Jurek Dzięgielewski.
Saturday Night Live" to najdłużej emitowany show typu late night w historii - na koncie ma 42 sezony. Na antenie NBC zadebiutował w 1975 roku. Stanowił komediową odpowiedź na smutną rzeczywistość polityczną lat 70.: zakończone fiaskiem działania wojenne w Wietnamie, aferę Watergate i rezygnację prezydenta Nixona.
Showmax ruszył w 2017 roku
Serwis VoD Showmax wystartował w Polsce w lutym 2017 roku. Należy do międzynarodowego koncernu mediowego Naspers. Działa na zasadach podobnych do Netflixa czy Amazon Prime Video. Miesięczna opłata za korzystanie wynosi 19,90 zł, pierwszy miesiąc jest darmowy.
W swojej bibliotece platforma ma głównie seriale z segmentu premium, jak "Fargo", "The Affair", "Billions". Najpopularniejszym z nich jest "Opowieść podręcznej". W połowie sierpnia premierę miał serial oryginalny "Rojst" z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem w rolach głównych.
Serwis współpracuje z polskimi twórcami, Wojciechem Smarzowskim i Patrykiem Vegą. Ten pierwszy przygotował dla platformy m.in. etiudę "Ksiądz". Vega przygotował zaś serial "Botoks", a obecnie pracuje nad filmem "Plagi Breslau".
Showmax nie podaje oficjalnych danych na temat liczby zarejestrowanych użytkowników w Polsce. Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. serwis odwiedziło 1,26 mln internautów, którzy wykonali 15,06 mln odsłon oraz korzystali ze strony średni przez 10 minut i 25 sekund.
Dołącz do dyskusji: Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku