„Królowa Charlotta” w ciągu kilku dni od premiery okazała się kolejnym hitem frekwencyjnym Netfliksa
„Królowa Charlotta”, czyli prequel „Bridgertonów” wyprodukowany przez Shondę Rhimes dla Netflksa, szybko zdobył panowanie na szczycie listy anglojęzycznych hitów platformy.
W tygodniu od 1 do 7 maja serial oglądano przez 148,28 mln godzin na Netfliksie. Tak mocny weekend otwarcia może oznaczać, że tytuł dołączy do obu sezonów „Bridgertonów” jako najczęściej oglądanych seriali platformy. Każdy sezon „Bridgertonów” odnotował ponad 600 milionów godzin wyświetleń w ciągu pierwszych 28 dni obecności w serwisie.
Pościg za „Nocnym agentem”
Ostatnim serialem Netfliksa, który znalazł się tak szybko na liście hitów wszech czasów, był „Nocny agent”. Serial zaliczył rekordowy debiut w marcu. Oglądano go przez 168,7 mln godzin w ciągu pierwszych kilku dni na platformie. Zdominował inne tytuły w serwisie Netflix przez kilka tygodni na przełomie marca i kwietnia, póki co zajął 5. miejsce na liście wszech czasów, wyprzedzając nawet pierwszy sezon „Bridgertonów”.
Warto zauważyć, że „Królowa Charlotta” to tylko sześć odcinków, podczas gdy „Nocny agent” miał 10 odcinków, co sprawia, że oglądalność prequela „Bridgertonów” w ciągu pierwszych kilku dni jest jeszcze bardziej znacząca. Pozostałe dwa najczęściej oglądane seriale Netfliksa od początku roku, to sezon trzeci „Outer Banks” i sezon drugi „Ginny i Georgia”, obydwa te seriale również mają po 10 odcinków.
„Awantura” i inne hity platformy
Mówiąc o „Nocnym agencie”, czyli dramacie politycznym, który nadal znajduje się w pierwszej dziesiątce cotygodniowej listy anglojęzycznych hitów, zajmując 5. miejsce w tym tygodniu z 26,88 milionami godzin oglądania, należy podkreślić, że jego oglądalność wciąż się zmienia, ponieważ jako nowość od marca może jeszcze przyciągnąć spóźnionych widzów. W pierwszej piątce znalazły się także: drugi sezon „Łasucha”, drugi sezon „Firefly Lane” i „Dyplomatka”. „Awantura” spadła na dziewiąte miejsce z 14,79 milionami godzin oglądania.
Wszystkie wyżej wymienione seriale można obejrzeć na platformie Netflix.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: „Królowa Charlotta” w ciągu kilku dni od premiery okazała się kolejnym hitem frekwencyjnym Netfliksa